Jag fÄr en viss kÀnsla att 580 trÄdsvisningar betyder mer Àn 8 intresserade.
Om vi ser ett upplÀgg med 750kr som startavgift och en heldag med bana sÄ betyder det att det bör vara ca 80-100bilar som kör för att det ska flyta hela tiden.
Jag ser klasser:
* LÄngsam
* Snabb
* Racefart
* Lekstuga LÄngsam (Dvs sladda och busa)
* Lekstuga Snabb (Dvs sladda och busa)
Detta av anledning att de som har lÄngsamma bilar eller Àr nya pÄ banan bör ha det ganska lugnt dÀr ute.
De som sedan vill testa grÀnser pÄ sina bilar bör kunna göra det utan att folk sladdar och gÄr lÄngsamt genom kurvor.
Lika viktigt Àr att det under lekstugan inte Àr folk som ska komma och göra dumma omkörningar som stör sladdar mm...
Med 10min pass skulle detta dÄ ge 1 till 2 pass i timman (2pass om man kör bÄde bana & lek).
Halvdag = Ca 4-5 pass per grupp
Heldag = ca 8-10 pass per grupp
Med en halvdag gÄr det att fÄ ut 10pass pÄ banan om allt fungerar felfritt - dÄ rÀcker det med ca 40bilar för att det ska vara rimligt med folk, men hur ser intresset ut?
Vad vill folk göra?
Personligen gillar jag att testa grÀnser in i kurvor mm, men vet att andra gillar att lÀgga Ärslöner pÄ dÀckskontot - sÄ vi mÄste ju fÄ in alla grupper.
Ăr 750kr lagom? Annan lĂ€mplig summa sĂ„ det gĂ„r att sĂ€tta riktlinjer pĂ„ hur mĂ„nga det minst mĂ„ste vara?
Mikael Rosencrantz
ProjekttrÄd - Nissan Stagea - Jakten pÄ 500hk
Sponsorer:
Gatbilar.se
BRL