Sv: MarlboromanÂŽs Volvo Amazon
Startar en trÄd i förebyggande syfte. HÄller pÄ och slutförhandlar om en garageplats och dÄ ska det banne mig byggas Amazon Àr det tÀnkt. Har förhalat det lÀnge nu.
Har ju en Amazon som Àr den första bilen jag köpte och som jag började renovera nÀr jag köpte den hösten -99 av morfar nÀr han pga sjukdom inte kunde hÄlla pÄ med bilarna och började sÀlja av sin samling Àldre vovlo's. Jag köpte denna Amazon, men Ängrar Àn idag och kommer att göra för all framtid att jag inte bet ihop och köpte P1800:an istÀllet som han hade.
Sitter dekaler kvar frÄn tiden nÀr denna Amazon gick i trakterna av UmeÄ. Faktum var att den var en bruksbil Ànda fram till att jag köpte den.
Att den gick som bruksbil har gjort att den utrustats med B20 och övervÀxel nÀr original B18 skar pga lÀckande motorvÀrmare. Den motorn och original 3-pet med osynkad 1:a finns kvar. Morfars fru (inte mormor) hade den och Äkte till och frÄn jobbet i stan.
Fronten plockades av 99/00 och jag började skrapa underredsmassa och morfars hemmablandade underredsbehandling som bestog och tjÀra, linolja har jag för mig och nÄgon restprodukt frÄn ett pappersverk som skulle penslas pÄ och sedan skulle man köra pÄ grusvÀg sÄ blandningen kunde suga Ät sig grus och torka och för att gruset skull tjÀna som slitskydd..? Funkade dock sisÄdÀr kan man vÀl sÀga.
Maskinrummet. Inte sÄ mycket att orda om, en skapligt nyrenoverad B20 som spann som en katt sist den gick i alla fall. Men det Àr mÄnga Är sedan nu. FÄr vÀl se hur det blir vid uppstart.
LÄngspak ska man ha i en Amazon
Lite speciellt att vÀnja sig vid att vÀxla med nÀr man Àr van vid moderna bilar ![]()
Bandspelar kommer att försvinna i et senare skede till förmÄn för nÄgonting nyare. LÀr aldrig bli nÄgot större stereobygge i denna, men nÄgot bÀttre Àn nuvarande ska i alla fall i.
Högtalarna bak om dem extra bromsljusen ska bort i ett senare skede.
Ăven nackstöden frĂ„n Saab V4 ska bort, Ă€ven dem monterade pga bruksvĂ€rdet nĂ„n gĂ„ng i tiden.
Förutom en hel del rost som ska bort sÄ ska Àven denna bula bland annat tas bort. Bland det sista morfar gjorde innan han sÄlde den var att backa pÄ stativet pÄ traktorn ![]()
Planen Àr att den ska rostlagas och fixas till mekaniskt samt lackas om. Den kommer bli vit igen, men inte pÀrlvit som den Àr nu. Kommer inte bli nÄgra större utseendemÀssiga Àndringar, inga breddningar eller sÄnt. Ett par saker ska rensas. SÀnkning och schyssta fÀlgar. Liten lagom stereo sÄ man kan poppa lite Kim Wilde eller sÄ finns med i planeringen. Finns planerpÄ vassare maskin och omsydd inredning ocksÄ, men fÄr vÀl se. MÄlet Àr att bygga en frÀn vit Amazon, som jag vill ha den ![]()
Holset - Breathing Life Into Machines