Sv: RÀttvis bedömning av utstÀllnings bilar pÄ bilsports evenemang.

Ok, jag kan ha tagit fel pÄ det lÄga antalet men den höga siffran mins jag frÄn elmia och som jag skrev sÄ vet jag att det inte Àr billigt att fixa en sÄdan trÀff men det Àr ju inte sÄ det precis gÄr runt heller, eller har ja fel?.
Min poÀng var bara att kan mindre trÀffar dela med sig till dom som gör att det blir en biltrÀff (Bilarna)sÄ kan nog med allsannolikhet en stor arrangör som bilsport ocksÄ det.

Tackar för svar Padde

Aker skrev:

Ok, jag kan ha tagit fel pÄ det lÄga antalet men den höga siffran mins jag frÄn elmia och som jag skrev sÄ vet jag att det inte Àr billigt att fixa en sÄdan trÀff men det Àr ju inte sÄ det precis gÄr runt heller, eller har ja fel?.
Min poÀng var bara att kan mindre trÀffar dela med sig till dom som gör att det blir en biltrÀff (Bilarna)sÄ kan nog med allsannolikhet en stor arrangör som bilsport ocksÄ det.

Tackar för svar Padde

som du skriver sÄ klarar ju mindre tÀvlingar av att ha attraktivare priser, varför skulle inte bilsport eventsen kunna ha det? Finns mÄnga företag i vÄrt avlÄnga land som sÀkerligen kan tÀnka sig ett samarbete med att bistÄ priser. smile

Med de intrÀdespriserna som finns för att gÄ in pÄ de olika eventsen borde det finnas en egen marginal att nyttja ocksÄ, Àven om jag tror att det bÀsta Àr att lÄta alla de företag som man ser pÄ banderoller etc pÄ tÀvlingarna Àven kan bidra med priser.

GÄr ju Àven att disskutera det faktum att utstÀllare och de som kör racing betalar intrÀde, licens m.m. för höga kostnader pÄ alla tÀvlingar, Àr samtidigt de som arrangörerna tjÀnar sina pengar pÄ. Utan utstÀllare tjÀnar de ju inga pengar heller. FörstÄr till fullo att man fÄr betala intrÀde Àven som utstÀllare, men skulle nog inte skada om de som gör showen en show (utstÀllare och rejsare) fÄr lite tillbaka för allt slit som dom lÀgger ner. Det minsta man i sÄ fall skulle kunna begÀra Àr att domar systemet utvecklas till det bÀttre.

Om man fÄr drömma lite, varför inte strÀva efter att fÄ en riktig "liga" dÀr utstÀllare o rejsare kan börja satsa mer pÄ sitt tÀvlande och faktiskt tjÀna en liten slant dÄ och dÄ, genom prispengar, sponsorer m.m. SÀnda tÀvlingarna pÄ tv/radio.
"Swedish Custom Elit Series" eller nĂ„t sĂ„nt...dĂ€r man kan ha olika divisioner beroende hur bra man lyckas pĂ„ tĂ€vlingar.  wink

De stora vinnarna som deltar pÄ de olika eventsen Àr ju inte ens inbjudna till den stora Bilsportgalan. Kanske hade varit ett steg i rÀtt riktning för att göra sporten större och mer proffessionell. Att Àven dela ut Bilsport Awards till utstÀllare o stripkörare. Eller?

:: Nordens HÀftigaste MotormÀssa Westcoast Motorshow 9-11 juli Arena VÀnersborg ::

www.westcoastmotorshow.se

Nu nÀr man ÀndÄ Àr bannad av hela bilsports kansliet sÄ kan jag lika gÀrna fortsÀtta. big_smile

Med relativt enkel mattematik kan man rĂ€kna ur hur mkt bilsport tjĂ€nar pĂ„ dessa evenemang trotts alla stora kostnader under evenemangen, sĂ„ tror jag inte att det skada om man bjuder tillbaka lite. Det Ă€r precis som Classe sa pĂ„ scenen pĂ„ Action Meet ”Utan er skulle det inte vara nĂ„got evenemang, hur roligt Ă€r det med evenemang med endast en bil?”

Det verkar vara en större majoritet som hÄller med om att det mÄste hÀnda nÄgot med bedömnings sidan nu och inte i framtiden. SÄ varför inte starta projekt direkt med detta? vi Àr villiga att hjÀlpa er för att bli bÀttre sÄ passa pÄ och lyssna och ta hjÀlp av oss.

Det sÀgs Àven om man slutar och utvecklas sÄ blir man inte bÀttre, Och nÀr det finns smÄ aktörerna pÄ marknaden Àr villiga att utveckla sig i vÄldsamt takt och dÄ kan det gÄ vÀldigt fort för dessa att bli stora aktörer pÄ marknaden istÀllet och ta över.

Sedan som det nÀmns pÄ trÄden sÄ Àr inte priserna allt för roliga pÄ Bilsport evenemangen, Jag Äker inte helst pÄ evenemang pÄ lÀngre hÄll bara för att stÄ i solen en hel dag och fÄ en liten puckla och ett par handskar, och ibland bara en puckla utan Handskar. Handskar kan jag köpa en hel lÄda om jag skippar evenemanget med sparade soppa pengarna. Med bra priser sÄ lockar ni flera utstÀllande fordon ocksÄ som borde i sin tur skapa större publik intresse? Som jag nÀmnde tidigare sÄ kan jag fÄ mer uppskattning pÄ McDonalds parkeringen och inspiration och kontakt med andra byggare hittar man idag via diverse forum.

Och om smĂ„ arrangörer som GasaMK, American Car Show med mera har rĂ„d att över ösa med jĂ€tte priser till alla pristagare sĂ„ borde Bilsport ocksĂ„ kunna göra det? T.ex. sĂ„ fick jag för ca 4 veckor sedan en jĂ€tte puckla samt 10.000 kr kontant pĂ„ American Car Show trotts jag kör en tysk kĂ€rra. PĂ„ GasaMK’s trĂ€ffar har jag fĂ„tt Minimotos, högtryckstvĂ€ttar, polermaskiner osv. Kolla gĂ€rna Ă€ven hur prisborden ser ut pĂ„ andra evenemang utomlands. Det som Ă€r mest imponerade Ă€r att GasaMK kan ha sĂ„ fina priser trotts noll budget.

http://www.p-3.se/bilder/acs.jpg

Vi klĂ€mmer in en bild ocksĂ„. ACS pokal vs Bilsport pokal. Vilken av dessa tror man helst vill ha framme? SmĂ„ snapsglas pokaler hamnar i hög för att samla damm och roliga pokaler har man mer Ă€n gĂ€rna framme. 

Jag vill ju poÀngtera att mÄnga av oss bilbyggare ruinerar sig pÄ att bygga sina bilar och fÄr aldrig nÄgot tillbaka, dÄ kanske vara trevligt att man fÄr tillbaka nÄtt pÄ tÀvlingarna dÄ ni stÀller krav pÄ oss sÄ ska vi vÀl fÄ stÀlla med nÄgra motkrav? Sedan sÄ lever ni ÀndÄ lite pÄ oss, Utan oss ingen tidning eller evenemang.

Jag skulle gĂ€rna vilja se en föryngring som vĂ„gar röra om i grytan pĂ„ Bilsport för att locka fram intressantare tidning samt evenemang. TyvĂ€rr sĂ„ kan jag inte riktigt förstĂ„tt inriktningen pĂ„ bilsport lĂ€ngre.  Vi trĂ€ffade en mycket trevligt pensionĂ€rs par i Halmstad under gatbilars tour som berĂ€ttade att de hade börjat prenumerera pĂ„ Street Xtreme istĂ€llet för Bilsport för det hade mycket intressantare innehĂ„ll samt att Bilsport började mer och mer likna tidningen Fyndbörsen. SĂ„ man kan inte pĂ„stĂ„ att Bilsport Ă€r pensionĂ€rs blaska lĂ€ngre heller nĂ€r tom pensionĂ€rerna flyr ifrĂ„n tidningen. Ta gĂ€rna Ă€ven lĂ€rdom av er syster tidning som jag tycker ha vuxit vĂ€ldigt kraftigt de senaste Ă„ren. Eller varför sammanarbetare man inte mer, det Ă€r ju trotts samma förlag?

MÄste dock passa pÄ och berömma att gatbilars tour dock en mycket lyckat satsning. Samt Classe insats pÄ Action Meet som gjorde mycket bra jobb.

Ps. Jag brukar inte vara sÄ hÀr knallig vanligtvis men mÄste ju slÀppa ut frustrationer pÄ nÄtt sÀtt nu nÀr semestern Àr över.

HĂ€lsningar

P-3

Senaste redigerad av p-3 (2007-08-09 11:42:18)

Jeg Þnsker meg en fair bedÞmming! SÄ fÄr man hÄpe pÄ fine priser og pokaler som vinst.
Men fĂžlelsen av Ă„ kunne vite at man har vunnet med sitt bygg holder langt og lenge for meg!
Da vet man at man har lykkets med bygget sitt...

Grunnen til at jeg ikke dro pÄ action meet var pÄ grunn av en ekstremt dÄrlig bedÞmming pÄ sÊve depÄ.
Har aldri vÊrt sÄ skuffet fÞr. Langt Ä dra fra Norge og til sverige! Og for Ä ikke si dyrt.
Det jeg forventer meg da er iaf en rettferdig bedÞmming. Ikke en quiz avkryssing pÄ et dommerark!

Og ja, sÄklart kult med store pokaler! Og pÄ store evenemang sÄ burde det sÄklart vÊre et must. En 20-30 cm pokal som fÞrste pris er ikke bra. Det er en 2 eller 3 pris. FÞrsteplass burde belÞnnes med noe i storleken 40-50 cm.
Men mitt stÞrste Þnske er en rettferdig bedÞmming, fÞlelsen av Ä "kun" vinne nÄr man vet at det er fair. Er sÄ ekstremt god og gjÞr at man kan bygge en hel vinter igjennom. Det kan man fint leve pÄ, nÄr man pusser, sparkler og bygger!

Mvh
Filipino

Custom by Filipino - Filipino edition

HÄller med ovanstÄende om att det mÄste hÀnda nÄgot med bedömningen av Bilsports Events dÄ det kÀnns som att Bilsport redan har sina "gullungar" som de öser priser över fast den nya Àgaren av bilen knappt ens petat pÄ! KÀnns sÄ orÀttvist dÄ mÄnga bekanta lÀgger ner sin sjÀl pÄ sitt bygge och gör ALLTING sjÀlv med bilen och bilsport tittar knappt pÄ den fast han/hon har vunnit priser pÄ andra trÀffar som bla. p-3 m.m.. stora ikoner deltagit pÄ!!! MÄste tillÀgga att mÄnga av prisvinnarnars bilar Àr gryma, men vill se lite variation mellan pristagarna...

Sen Àven olika klass indelningar som "Clean", "Extreme" m.m i de olika mÀrkes klasserna t.ex. dÄ de flesta japanska-bilbyggare satsar pÄ ett extremare stuk jÀmtemot mig satsar pÄ ett cleant tongue
Kan vara roligt att nÄgon clean bil vinner priser med....

Protokollsbedömning Àr ett mÄste i framtiden!

Mvh/ Colle

Senaste redigerad av Colle (2007-08-09 15:05:37)

Sponsorer Cellardo 2012:
www.collexstyling.se
www.meguiars.se
www.bjornsbilrinredning.se
www.Rautamo.se
www.lmkonsult.se
KICKER
Gummessons Billackering
D2 Racingsport

Colle skrev:

HÄller med ovanstÄende om att det mÄste hÀnda nÄgot med bedömningen av Bilsports Events dÄ det kÀnns som att Bilsport redan har sina "gullungar" som de öser priser över fast den nya Àgaren av bilen knappt ens petat pÄ! KÀnns sÄ orÀttvist dÄ mÄnga bekanta lÀgger ner sin sjÀl pÄ sitt bygge och gör ALLTING sjÀlv med bilen och bilsport tittar knappt pÄ den fast han/hon har vunnit priser pÄ andra trÀffar som bla. p-3 m.m.. stora ikoner deltagit pÄ!!! MÄste tillÀgga att mÄnga av prisvinnarnars bilar Àr gryma, men vill se lite variation mellan pristagarna...

Sen Àven olika klass indelningar som "Clean", "Extreme" m.m i de olika mÀrkes klasserna t.ex. dÄ de flesta japanska-bilbyggare satsar pÄ ett extremare stuk jÀmtemot mig satsar pÄ ett cleant tongue
Kan vara roligt att nÄgon clean bil vinner priser med....

Protokollsbedömning Àr ett mÄste i framtiden!

Mvh/ Colle

Aha ja! Akkurat hva jeg mener... Synd at det er sÄnn:=( Fordi arrangementene er sÄ store og ellers bra. Men slipp nÄ iaf til noen nye folk og gi dem "litt" igjen for deres bygg!
Da vil man se mange flere og nye bygg med tiden. Garrantert!
Og jeg vet at alle utstillere vil at bedĂžmmingen skal vĂŠre fair, samt slippe inn nye byggere...
Har pratet med utallige bilutstillere som tycker det samma!
Og det merker man even her da.

Og, ja burde vĂŠre klasser hvor flest mulig kan delta! Clean - Xtreme - Elite og videre tilpassinger!
Vet at gasamk summermeet er grymme pÄ det. Thums up for dem;)
Skal definitivt pÄ et summermeet der engang...

TrÄkigt at det blir en sÄ stor diskusjon rundt det her, men jeg har aldri vÊrt sÄ skuffet som pÄ edps sÊve. Dommerne kollade over min bil i typ 10-20 sekund og gikk. Thats it! Etter 50-60 mils resa... For en bedÞmmning:=(
Man fÞler seg ikke rettferdiggjort da! Er en dyr rese for meg frÄn norge...
Kommer inte resa pÄ noen bilsport evenemang denne sesongen igjen, men kommer sterkt tilbake neste sesong med full ombyggning pÄ bygget!
Gleder meg til Ă„ inn i garasjen igjen...

Mvh
Filipino

Custom by Filipino - Filipino edition

Filipino skrev:

Aha ja! Akkurat hva jeg mener... Synd at det er sÄnn:=( Fordi arrangementene er sÄ store og ellers bra. Men slipp nÄ iaf til noen nye folk og gi dem "litt" igjen for deres bygg!
Da vil man se mange flere og nye bygg med tiden. Garrantert!
Og jeg vet at alle utstillere vil at bedĂžmmingen skal vĂŠre fair, samt slippe inn nye byggere...
Har pratet med utallige bilutstillere som tycker det samma!
Og det merker man even her da.

Og, ja burde vĂŠre klasser hvor flest mulig kan delta! Clean - Xtreme - Elite og videre tilpassinger!
Vet at gasamk summermeet er grymme pÄ det. Thums up for dem;)
Skal definitivt pÄ et summermeet der engang...

TrÄkigt at det blir en sÄ stor diskusjon rundt det her, men jeg har aldri vÊrt sÄ skuffet som pÄ edps sÊve. Dommerne kollade over min bil i typ 10-20 sekund og gikk. Thats it! Etter 50-60 mils resa... For en bedÞmmning:=(
Man fÞler seg ikke rettferdiggjort da! Er en dyr rese for meg frÄn norge...
Kommer inte resa pÄ noen bilsport evenemang denne sesongen igjen, men kommer sterkt tilbake neste sesong med full ombyggning pÄ bygget!
Gleder meg til Ă„ inn i garasjen igjen...

Mvh
Filipino

Tjena!

Hur vet du att dommare gick runt din bil i 10-20 sekunder? Ingen dommare utmÀrker sig pÄ nÄgot sÀtt. MÄnga bÀr civil klÀder.

/ p

Daniel "Padde" Lindstedt
Projektledare / Redaktör gatbilar.se | Webbansvarig Albinsson&Sjöberg AB
BMW 328 projekt i samarbete med: RMS / Race Marque Systems | Stertman Motorsport | Collex Styling | Schmiedmann | Mekonomen Bilverkstad Karlskrona | Millway |
Joina vÄr grupp pÄ fejjan: http://www.facebook.com/gatbilar

Man mĂ€rker vĂ€l ofta vilka som Ă€r domare om dom kommer med papper o penna o gĂ„r o antecknar? wink Men varför bĂ€r dom civila klĂ€der? Är det inte bĂ€ttre att dom gör sig tillkĂ€nna och kanske hĂ€lsar pĂ„ Ă€garen till bilen?

En domare kan OMÖJLIGT veta allt som gjorts med en bil om dom inte följt den under hela processen? Vore vĂ€l bĂ€ttre om dom tog sig tid att frĂ„ga Ă€garen (precis som pĂ„ scca) ? wink

Senaste redigerad av todie (2007-08-09 16:43:15)

:: Nordens HÀftigaste MotormÀssa Westcoast Motorshow 9-11 juli Arena VÀnersborg ::

www.westcoastmotorshow.se

todie skrev:

Man mĂ€rker vĂ€l ofta vilka som Ă€r domare om dom kommer med papper o penna o gĂ„r o antecknar? wink Men varför bĂ€r dom civila klĂ€der? Är det inte bĂ€ttre att dom gör sig tillkĂ€nna och kanske hĂ€lsar pĂ„ Ă€garen till bilen?

En domare kan OMÖJLIGT veta allt som gjorts med en bil om dom inte följt den under hela processen? Vore vĂ€l bĂ€ttre om dom tog sig tid att frĂ„ga Ă€garen (precis som pĂ„ scca) ? wink

Finns bÄde civila och folk med mer utmÀrkande klÀder.
LÀttare och granska en bil i civila klÀder .. smile

Daniel "Padde" Lindstedt
BMW 328 projekt i samarbete med: RMS / Race Marque Systems | Stertman Motorsport | Collex Styling | Schmiedmann | Mekonomen Bilverkstad Karlskrona | Millway |

todie skrev:

En bra ide ocksĂ„  Ă€r att dommarna kommer fram och pratar med Ă€garen, han eller hon har riktigt svĂ„rt och avgöra vad som har gjorts bilen.. T.ex en dommare som inte har suttit i likadan bil som jag kan omöjligen se alla modifikationer vi gjort t.ex pĂ„ instrumentbrĂ€dan osv..

Sedan att man byt ut drivlinan, race kopplingar, lÀttade svÀnghjul etc etc borde ge ocksÄ extra poÀng.. de som inte följt med utvecklingen pÄ mitt projekt trÄd kan omöjligen se sÄnt..

Dock sÄ krÀvs det flera dommare för att hinna med sÄnt men..

Senaste redigerad av p-3 (2007-08-09 17:29:21)

Tja en sak Àr sÀkert att ett regelverk Àr nog inte fel utan snarare ett mÄste, Men som domar har man skyldighet att hÄlla sig upp daterad som tex pÄ p-3 bil för annas skulle det ta ca 2 timmar att gÄ igenom bara denna. FrÄgan Àr bara om inte en kval tÀvling Àr tvunget inna sjÀlv utstÀllning pÄ dom större eventen, eller mÄste alla större event var tvÄ dagar och bedömningen Àr under bÄda dagarna,,, kommer aldrig att funka annas

Årets bygge 2009 3 plats fantastiskt glad

MĂ€stare i Paint&Finish 2008 I Norden

VÀlj dina ord med smak-Du kan tvingas Àta upp dom

Kick-Down for  the CRACH

bertone skrev:

Tja en sak Àr sÀkert att ett regelverk Àr nog inte fel utan snarare ett mÄste, Men som domar har man skyldighet att hÄlla sig upp daterad som tex pÄ p-3 bil för annas skulle det ta ca 2 timmar att gÄ igenom bara denna. FrÄgan Àr bara om inte en kval tÀvling Àr tvunget inna sjÀlv utstÀllning pÄ dom större eventen, eller mÄste alla större event var tvÄ dagar och bedömningen Àr under bÄda dagarna,,, kommer aldrig att funka annas

hur klarar andra arrangörer det? samt hur klarade scca av det? jag har hunnit vara med pÄ ett antal evenemang och sett hur det fungerar. det ska inte behöva ta mer Àn 5-10 minuter per bil om man gÄr igenom protokollen tillsammans.

med detta krÀver att man har protokoll som man gÄr efter..

Senaste redigerad av p-3 (2007-08-09 17:40:31)

p-3 skrev:
bertone skrev:

hur klarar andra arrangörer det? samt hur klarade scca av det? jag har hunnit vara med pÄ ett antal evenemang och sett hur det fungerar. det ska inte behöva ta mer Àn 5-10 minuter per bil om man gÄr igenom protokollen tillsammans.

SCCA bedömde inte alla bilar.
Andra arrangörer har lÀngre tid/mindre bilar att bedömma?

/p

Daniel "Padde" Lindstedt

Padde skrev:
p-3 skrev:
bertone skrev:

/p

nja, vet jag inte om jag ska hÄlla med dÀr.. om man rÀknar lite skarpt sÄ ska 1 dommare hinna med 60-70 bilar per dag inkl pauser etc .. och en bil fÄr max 5 minuter.. 5 minuter per bil bör rÀcka för att göra en vettig bedöming..

10 dommare x 60-70 bilar = 600-700 bilar pÄ en dag? rÀcker inte det? och kan inte tÀnka mig att det Àr ens i nÀrheten av 700 bilar pÄ utstÀllning.

hur mÄnga bilar Àr det som stÀller ut pÄ EDSP evenemang i snitt?

Senaste redigerad av p-3 (2007-08-09 17:52:51)

Padde skrev:
p-3 skrev:
bertone skrev:

/p

10 minute ska vi sÀga ett större even ca 300 bilar plus genomgÄng av protokoll av 300 bilar hmm inte nÄgot som gör sig sjÀlvt Àven om man har en domar stab som Àr stor sÄ har du en jÀvla massa tid gÄr alldrig att komma ifrÄn eller hur ?

Kick-Down for  the CRACH

bertone skrev:
Padde skrev:
p-3 skrev:

/p

10 minute ska vi sÀga ett större even ca 300 bilar plus genomgÄng av protokoll av 300 bilar hmm inte nÄgot som gör sig sjÀlvt Àven om man har en domar stab som Àr stor sÄ har du en jÀvla massa tid gÄr alldrig att komma ifrÄn eller hur ?

enkel sÀtt att att automatisera detta mycket Àr att man har bedömings protokollen pÄ en handdator, och dessa synkas automatiskt mot en databas.

sÄdan system gör padde eller jag pÄ ett par dagar .. dÄ slipper man ha manuell hantering av massa papper..

Är knappas dom smĂ„ utstĂ€llningaran som Ă€r Problemet eller? det Ă€r ju typ VallĂ„kra och aticen meet dĂ„ har du ca 300 bilar pluss dom bilarna du ska jaga i start linen...

Kick-Down for  the CRACH

bertone skrev:

Är knappas dom smĂ„ utstĂ€llningaran som Ă€r Problemet eller? det Ă€r ju typ VallĂ„kra och aticen meet dĂ„ har du ca 300 bilar pluss dom bilarna du ska jaga i start linen...

med sÄdant system som jag beskrev nyss behöver man inte leta efter bilarna, man tar i tur och ordning precis som dom stÄr.. slÄ in start nummer för deltagande och fyll i protkollet..

om bilsport Àr intresserad av sÄdant system sÄ Àr dom vÀlkommna och kontakta mitt företag som tar fram sÄdana lösningar..

Jag köper hela ditt sÀtt att se pÄ det petri fullt ut men Àn hur mycket du synkar saker kommer det att uppstÄ samma poÀng pÄ olika bilar detta gör att vi mÄste fÄ fram en diskution och pÄ 300 bilar lÀr det var tufft som typ i BMW Klassen eller volvo kanske fem bilar pÄ samma poÀng detta tar tid Àr bara sÄ

Kick-Down for  the CRACH

man ska inte se problemen, man ska se pÄ möjligheterna.. om man ska se bara pÄ problemen sÄ kommer man aldrig lösa detta tyvÀrr..

Men vill vi ha vÄra bilar seriöst bedömda med lika mycket avsatt tid pÄ varje bil villket vi vill sÄ mÄste vi var berÀdda pÄ att offra den tiden det tar att gÄ igenom allt detta eller sÄ lÀgger man ribban pÄ typ ex antal bilar klarar vi av pÄ denna utstÀllning att bedömma först till kvarn resten fÄ hoppas pÄ nÀsta utstÀllning...

Kick-Down for  the CRACH

p-3 skrev:
bertone skrev:

med sÄdant system som jag beskrev nyss behöver man inte leta efter bilarna, man tar i tur och ordning precis som dom stÄr.. slÄ in start nummer för deltagande och fyll i protkollet..

om bilsport Àr intresserad av sÄdant system sÄ Àr dom vÀlkommna och kontakta mitt företag som tar fram sÄdana lösningar..

SCCA var mer Àn en dommare, oftast, och hade som sagt inte samma mÀngd att bedömma.
Din ekvation hade fungerat i en vÀrld dÀr utopi rÄder, tyvÀrr innebÀr Àven 10 dommare = 10 egna viljor och Äsikter.
Ett sÄdant jurysammantrÀde skulle ta sin tid ...

Och angÄende ett automatiserat system sÄ Àr det alltid problem. GPS nÀt eller trÄdlösa anslutningar slÄs ut av all mobiltrafik som finns pÄ vÄra omrÄden. Jag tror mer pÄ ett gediget pappersprotokoll ...

och nÀ, jag ser inte bara problem, jag Àr realist! wink Mycket bra diskussion!!

/ p

Daniel "Padde" Lindstedt

Padde skrev:
p-3 skrev:
bertone skrev:

SCCA var mer Àn en dommare, oftast, och hade som sagt inte samma mÀngd att bedömma.
Din ekvation hade fungerat i en vÀrld dÀr utopi rÄder, tyvÀrr innebÀr Àven 10 dommare = 10 egna viljor och Äsikter.
Ett sÄdant jurysammantrÀde skulle ta sin tid ...

Och angÄende ett automatiserat system sÄ Àr det alltid problem. GPS nÀt eller trÄdlösa anslutningar slÄs ut av all mobiltrafik som finns pÄ vÄra omrÄden. Jag tror mer pÄ ett gediget pappersprotokoll ...

och nÀ, jag ser inte bara problem, jag Àr realist! wink Mycket bra diskussion!!

/ p

det gÄr inte att behöva gps system till sÄnt hÀr , finns andra lösningar..

och om man har fÀrdig protkoll samt utbildad dommar kÄr sÄ ska man gÄ efter regler som man sÀtter upp för bedömingen, och inte gÄ efter sin egen vilja och Äsikter.

som sagt, det skadar aldrig att titta pÄ andra arrangörer som har lyckats fÄ system som fungerar..

p-3 skrev:

man ska inte se problemen, man ska se pÄ möjligheterna.. om man ska se bara pÄ problemen sÄ kommer man aldrig lösa detta tyvÀrr..

Ser inte detta som ett problem snarare ett sÀtt att utveckla nÄgot men man kan heller inte blunda för verkligheten klasserna har blivit grymt mycket svÄrare och jÀmnare vilket i sig bÀddar för att man bommar viktiga detaljer betydligt mycket flera bilar, allt detta mÄste med man kan inte bar Àndar för Àndrandets skull och kanske röra till det Àn jÀvligar. Tycker det Àr en mycket viktig diskution och ser fram imot att följa detta. kommer sjÀlv att försöka var sÄ aktiv jag bara kan. Mvh: Bertone

Kick-Down for  the CRACH

p-3 skrev:

det gÄr inte att behöva gps system till sÄnt hÀr , finns andra lösningar..

och om man har fÀrdig protkoll samt utbildad dommar kÄr sÄ ska man gÄ efter regler som man sÀtter upp för bedömingen, och inte gÄ efter sin egen vilja och Äsikter.

som sagt, det skadar aldrig att titta pÄ andra arrangörer som har lyckats fÄ system som fungerar..

Men du mÄste fortfarande anvÀnda dig av en trÄdlös sÀndare, och spelar inte sÄ stor roll vilken hertz du anvÀnder nÀr luften Àr full med olika svÀngningar, du kommer fÄ störning ..

Jag hÄller fortfarande ocksÄ helt med i resonemanget kring ett protokoll!
Men mÄste hitta en bra lösning pÄ det ..

/p

Daniel "Padde" Lindstedt