Nu nÀr man ÀndÄ Àr bannad av hela bilsports kansliet sÄ kan jag lika gÀrna fortsÀtta. 
Med relativt enkel mattematik kan man rĂ€kna ur hur mkt bilsport tjĂ€nar pĂ„ dessa evenemang trotts alla stora kostnader under evenemangen, sĂ„ tror jag inte att det skada om man bjuder tillbaka lite. Det Ă€r precis som Classe sa pĂ„ scenen pĂ„ Action Meet âUtan er skulle det inte vara nĂ„got evenemang, hur roligt Ă€r det med evenemang med endast en bil?â
Det verkar vara en större majoritet som hÄller med om att det mÄste hÀnda nÄgot med bedömnings sidan nu och inte i framtiden. SÄ varför inte starta projekt direkt med detta? vi Àr villiga att hjÀlpa er för att bli bÀttre sÄ passa pÄ och lyssna och ta hjÀlp av oss.
Det sÀgs Àven om man slutar och utvecklas sÄ blir man inte bÀttre, Och nÀr det finns smÄ aktörerna pÄ marknaden Àr villiga att utveckla sig i vÄldsamt takt och dÄ kan det gÄ vÀldigt fort för dessa att bli stora aktörer pÄ marknaden istÀllet och ta över.
Sedan som det nÀmns pÄ trÄden sÄ Àr inte priserna allt för roliga pÄ Bilsport evenemangen, Jag Äker inte helst pÄ evenemang pÄ lÀngre hÄll bara för att stÄ i solen en hel dag och fÄ en liten puckla och ett par handskar, och ibland bara en puckla utan Handskar. Handskar kan jag köpa en hel lÄda om jag skippar evenemanget med sparade soppa pengarna. Med bra priser sÄ lockar ni flera utstÀllande fordon ocksÄ som borde i sin tur skapa större publik intresse? Som jag nÀmnde tidigare sÄ kan jag fÄ mer uppskattning pÄ McDonalds parkeringen och inspiration och kontakt med andra byggare hittar man idag via diverse forum.
Och om smĂ„ arrangörer som GasaMK, American Car Show med mera har rĂ„d att över ösa med jĂ€tte priser till alla pristagare sĂ„ borde Bilsport ocksĂ„ kunna göra det? T.ex. sĂ„ fick jag för ca 4 veckor sedan en jĂ€tte puckla samt 10.000 kr kontant pĂ„ American Car Show trotts jag kör en tysk kĂ€rra. PĂ„ GasaMKâs trĂ€ffar har jag fĂ„tt Minimotos, högtryckstvĂ€ttar, polermaskiner osv. Kolla gĂ€rna Ă€ven hur prisborden ser ut pĂ„ andra evenemang utomlands. Det som Ă€r mest imponerade Ă€r att GasaMK kan ha sĂ„ fina priser trotts noll budget.

Vi klÀmmer in en bild ocksÄ. ACS pokal vs Bilsport pokal. Vilken av dessa tror man helst vill ha framme? SmÄ snapsglas pokaler hamnar i hög för att samla damm och roliga pokaler har man mer Àn gÀrna framme.
Jag vill ju poÀngtera att mÄnga av oss bilbyggare ruinerar sig pÄ att bygga sina bilar och fÄr aldrig nÄgot tillbaka, dÄ kanske vara trevligt att man fÄr tillbaka nÄtt pÄ tÀvlingarna dÄ ni stÀller krav pÄ oss sÄ ska vi vÀl fÄ stÀlla med nÄgra motkrav? Sedan sÄ lever ni ÀndÄ lite pÄ oss, Utan oss ingen tidning eller evenemang.
Jag skulle gÀrna vilja se en föryngring som vÄgar röra om i grytan pÄ Bilsport för att locka fram intressantare tidning samt evenemang. TyvÀrr sÄ kan jag inte riktigt förstÄtt inriktningen pÄ bilsport lÀngre. Vi trÀffade en mycket trevligt pensionÀrs par i Halmstad under gatbilars tour som berÀttade att de hade börjat prenumerera pÄ Street Xtreme istÀllet för Bilsport för det hade mycket intressantare innehÄll samt att Bilsport började mer och mer likna tidningen Fyndbörsen. SÄ man kan inte pÄstÄ att Bilsport Àr pensionÀrs blaska lÀngre heller nÀr tom pensionÀrerna flyr ifrÄn tidningen. Ta gÀrna Àven lÀrdom av er syster tidning som jag tycker ha vuxit vÀldigt kraftigt de senaste Ären. Eller varför sammanarbetare man inte mer, det Àr ju trotts samma förlag?
MÄste dock passa pÄ och berömma att gatbilars tour dock en mycket lyckat satsning. Samt Classe insats pÄ Action Meet som gjorde mycket bra jobb.
Ps. Jag brukar inte vara sÄ hÀr knallig vanligtvis men mÄste ju slÀppa ut frustrationer pÄ nÄtt sÀtt nu nÀr semestern Àr över.
HĂ€lsningar
P-3
Senaste redigerad av p-3 (2007-08-09 11:42:18)