Sv: Köp inte en Nissan

Vad är Nissans garantier värda?

Kort sammanfattning av nedanstående text.

1 Jag köpte en bil av Nissan ULS752
2 Den tar 1 liter olja på 500 mil
3 Nissan byter kannringar, men bilen tar fortfarande lika mycket olja.
4 Nissan byter ventiltätningar, men bilen tar fortfarande lika mycket olja.
5 Nissan lovar mig ny motor
6 Nissan tar tillbaka löftet om ny motor och påstår att oljeförbrukningen är normal.
7 Nissan skickar ett dokument för att bevisa att oljeförbrukningen är normal, men samtidigt indikerar dokumentet på att jag har en spricka i topplocket.
Dessutom indikerar dokumentet att Nissan har problem med många bilar, med samma problem.
8 Nissan påstår fortfarande att oljeförbrukningen är normal och att ingen spricka finns i mitt topplock.



Sommaren -05 köpte jag en Nissan Primera, av Nissan i Malmö, som hade gått 1560 mil.
Efter 600 mils körning, upptänkte jag att oljenivån var vid undre sträcket.
Bilen lämnades in för undersökning på Nissans verkstad i Lund och byte av oljeringar föreslogs.
Efter ytterligare ett tag byttes oljeringar.
Vid kontroll av oljan efter ytterligare 500 mil, upptänktes att det försvunnit ca: 1 liter olja ur motorn.
Byte av ventiltätningar föreslogs.
Bilen lämnades in och motorn plockades ner, då upptänkte man att felaktiga ventiltätningar hade levererats och därför byttes de ej då.
Jag fick tillbaka bilen och senare en ny tid för byte av ventiltätningarna.
Bilen lämnades in och jag fick ventiltätningarna bytta.
Efter ytterligare 500 mil var det åter dags för att fylla på en liter olja.
Nu fick jag beskedet att hela motorn skulle bytas.
Vid detta tillfälle tröttnade jag och min fru och ville sälja tillbaka bilen.
Vi blev då övertalade av Tord, försäljaren, med hans argument om att det blir kostsamt att byta tillbaka och att motorn ju ändå ska bytas i bilen, även om vi byter bort den.
Magnus på Nissan i Lund påstod att han beställde en ny motor.
Eftersom tiden gick, ringde jag ett flertal gånger till honom och ville ha reda på av honom när motorn skulle komma.
Jag bad honom också flera gånger att ringa och ta reda på var motorn befann sig.
Då han den 25 januari, 2007 inte kunde säga hur lång tid det skulle dröja till, så ringde jag Tord och han lovade att ta reda på vad som hänt.
På morgonen den 26 januari ringer Magnus mig och säger att jag måste göra service på bilen och köra 1500 mil, för att se hur mycket bilen faktiskt drar.
Här tar mitt förtroende för Nissan slut, och jag ringer Tord som då backar på uppgiften om att dom lovat byta motorn.
Han säger att han ska ringa Magnus och sedan återkomma.
Magnus ringer mig och säger att jag ska in med bilen och byta olja och sedan köra 200 mil så att dom sedan kan se hur mycket olja bilen drar.
Jag ringer då upp Tord och säger att jag vill ha skriftlig bekräftelse på hur mycket olja motorn till min bil får dra innan jag får lämnar in den, samtidigt erbjuder jag att dom kan ta in min bil och att jag kan få en lånebil, så att jag slipper köra in och ut med den hela tiden.
Erbjudandet avböjdes.
Jag fick ett fax av Nissan, där det står att bilens oljeförbrukning måste överstiga 0,5lit/1000 km !!!!!!!  Detta innebar att min bils oljeförbrukning inte bör åtgärdas enligt Nissan.
Under följande samtal med Tord, undrade han om vi verkligen blivit lovade ny motor och han tyckte att oljeförbrukningen var normal.
Jag påpekade då att jag under samtalen med Magnus på Nissan, de senaste månaderna bett honom ett flertal gånger att ta reda på när motorn skulle komma.
Dessutom undrade jag varför dom bytt oljeringar och ventiltätningar på motorn om dom inte tyckt att motorn tog för mycket olja.
Tord ville då ha tid till måndagen den 29 januari 2007, för att komma med förslag till en lösning.
29 januari ringde jag upp Tord och ville höra vad han hade för lösningar och han bad då att få återkomma några dagar senare.
Jag sa OK, men förtydligade att det måste bli inom denna vecka.
Söndagen den 4/2 läste jag åter igenom papperet som jag fått från Nissan. Där står att om man har sot på något tändstift, så ska man leta efter en spricka i topplocket.
Jag gick ut och plockade av två tändstift och fann att ett av tändstiften hade en mycket tydlig sotkrage av sotkristaller runt elektroden.
Dagen efter ringde jag Magnus och bad honom att ta in min bil och leta efter sprickor.
Han tvekade men skulle ringa Tord sa han.
Senare på dagen ringde jag upp honom och han talade då om att det inte var något fel på min bil, även om det var sot på ett av mina tändstift och därför vägrade han ta in bilen för undersökning.
Den 8/2 ringde jag upp Tord igen och undrade hur vi skulle göra. När han ville skuta upp en uppgörelse ytterligare en vecka, så sa jag att han bara förhalade ärendet hela tiden och att jag inte accepterade det. Därmed avslutades samtalet utan uppgörelse.
Samma kväll när jag var ute och körde, började varningslampan för motorfel att lysa.
Dagen efter körde jag in på Nissan i Lund och Magnus kopplade in en dator och sa att den larmade för att blandningen jag kört på var för mager!!!! Jag undrade då hur det kunde komma sig, eftersom allt tyder på att jag får olja in i cylindrarna.
Måndagen den12/2 2007 fick Nissan in min bil för närmare undersökning och när jag fick tillbaka den på kvällen sa Magnus att dom undersökt motorn utan att hitta något fel på den.
      Efter detta ringde jag några motorjournalister. En av dessa gav mig ett telefonnummer till Jenny Spets Wojarski på Nissans generalagentur i Stockholm. Jag ringde henne och hon lovade att ta tag i saken. Efter någon vecka ringde Tord och sa att generalagenturen ringt till honom och tryckt på om att en uppgörelse skulle ske med mig. Han undrade därför, vad jag önskade för att bli nöjd. Jag svarade att jag ville att man letade upp felet på motorn, vilket enligt Nissans papper är en spricka i toppen, åtgärda felet, så att jag fick en hel motor som inte tar så mycket olja, att jag måste fylla på olja mellan servicetillfällena. Detta gick han med på.
Jag fick en tid på verkstaden den 19 mars -07, där en ny kundmottagare som hette Jonas tog imot. Jag lämnade bilen med orden att jag vill att ni ringer mig när toppen är avplockad, så att jag själv kan se om det är någon spricka i den. Dessutom sa jag att det var tid för service, men att dom inte fick göra servicen innan man hittat felet, för då försvinner ledtrådar som finns t.ex. på tändstiften, som pekar ut  vilken cylinder som det är problem med. Dessutom var jag mycket tydlig med att säga att dom inte fick göra något med bilen, som jag inte medgivit.
När två dagar gått och jag inte hört något av dom och jag dessutom såg min bil stå på deras verkstads baksida, ringde jag och frågade vad som hände med bilen. Jo det händer en hel del, svarade Jonas. Jag påpekade då åter att jag ville att han skulle ringa mig när toppen var avplockad och att dom inte fick göra något med bilen som vi inte var överens om, eftersom det är min bil och inte deras, förtydligade jag för honom. När ytterligare en dag hade gått och min bil hade stått orörd, så körde jag in och undrade igen vad som hände. Efter diskussion med Jonas, sa han att dom väntade på en reparationssats, som gör så att inte vevhusgaserna trycks upp i cylindrarna. Jag påpekade då att om man tittar på tändstiften, så är det inte alla cylindrarna, som oljan trycks upp i, så därför kan det inte vara det felet. Jonas sa då att han skulle höra med sin chef. Jag körde och jobbade, men tyckte att det var så mycket som inte stämde, så jag bestämde mig för att servicen som skulle göras på bil, skulle någon annan firma få göra. Jag ringde då upp Jonas på Nissan och sa att servicen fick dom inte göra. Han sa då att den redan var gjord!!!! Jag påpekade att det nu var mycket svårare att hitta felet och att vi kommit överens om att felet skulle hittas först. Han sa då att hans chef Kim skulle ringa mig. Mitt förtroende för Nissan är nu under bottennivå.
Nästa dag talade jag med Tord, och bad honom att ge mig ett bud på bilen. Han lovade att återkomma. Sedan ringer Kim som säger att den reparation som skulle göras, redan är gjord!!!! Att bilen hade stått på bakgården berodde på att man undersökte om Motormännen kunde utreda hur mycket olja bilen tog, påstod han. Jag avslutade det samtalet med att jag ville att Tord gav mig ett pris på min bil, så att jag kunde handla en annan på ett annat ställe. På kvällen fick jag budet 70 000 kr, vilket är listpriset för inbyte och det kan jag få i vilken bilaffär som helst. Om jag själv ska köpa en likvärdig bil, så får jag i dagsläget betala över 100 000 kr.
På skärtorsdagen den 5/4 började varningslampan för att det är något fel på motorn att lysa. Eftersom jag befann mig i fjällen, så kunde jag inte uppsöka någon Nissanverkstad. Hela den veckan har varningen för motorfel lyst till och från. Måndagen den 16/4 ringde jag Nissan och fick en ny verkstadstid den 30/4.
30/4 -07 Jag fick idag reda på att lambdasond hade gått sönder.
2/5 Jag skickar in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
5/6 -07 och 6660 mil. Igår tittade jag på oljestickan och fann att på röret som oljestickan sitter i, var det olja utanpå. Detta vet jag med säkerhet inte varit så förra gången jag tittade på den, för ca: 300 mil sedan. Ännu mer förvånad blev jag av att oljestickans övre del var svartblank av inbränd olja. Jag tog foto på den.
Idag åkte jag och visade upp bilen för Nissans verkstad i Lund. Jonas på Nissan sa att det inte var ett alltför ovanligt fenomen, som man kunde se hos bilar som hade misskött service eller körts med för lite olja. Jag påpekade då att det var dom som hade gjort servicarna på bilen och att jag fyllde på olja. Och jag kan garantera att bilen inte körts med för lite olja. Detta är ytterligare ett indicie på att något är fel på motorn. Jag väntar fortfarande på att dom ska byta lambdasond på bilen.
Jonas på verkstaden påstod också att det var ni på Nissan Nordic Europé, som hade resurserna att lösa upp knuten på mitt problem.


Sammanfattning: Min färddator, varningslampor och oljestickan säger att det är något fel på motorn. Själv har jag hela tiden sagt att motorn drar för mycket olja för att vara hel. Ett fax från Nissan indikerar att det är en spricka i toppen.

Samtidigt säger detta fax från Nissan att deras motorer är helt normala, om dom bara tar upp till 0,5 lit/ 1000 km. Det betyder att om du köper en ny bil av Nissan, så riskerar du att få fylla på 7 liter olja extra, mellan serviceintervallerna, som är 1500 mil. Jag undrar om dom kan sälja någon bil om det faxet kom ut till allmänheten.
Normalt sett borde jag som alla andra, byta in min bil snarast och glömma Nissan. Många har nog gjort så och därför ska du akta dig för att köpa en begagnad Nissan, för risken är mycket stor, att de Nissan bilar som är till salu, har samma problem som min bil!!!!!


Jan-Erik Hjelmér
Tel. 0705 575184

Sv: Köp inte en Nissan

Fan va tråkigt sad Jag tycker inte det låter som en seriös affärsverksamhet du håller på med.

Projekttråd: http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=7293

Sv: Köp inte en Nissan

Jimmu skrev:

Fan va tråkigt sad Jag tycker inte det låter som en seriös affärsverksamhet du håller på med.

samma story finns på garaget också

Sv: Köp inte en Nissan

tragiskt, jag förstår att du lär vara heligt förbannad...

Sv: Köp inte en Nissan

nu måste den här historien ligga på varenda motorforum...

Varför ska man låta bli att köpa nissan när EN person upplever det som en kass bil och har haft problem med sin, medans tusentals andra fungerar klockrent? Visst, det är tråkigt för dig, men herregud, tror du folk kommer låta bli att köpa nissan för att du säger det? njae... Däremot är deras beteende inte acceptabelt, det håller jag med om! Detta är sånt som händer, ALLA biltillverare har lyckats med nåt sånt här nån gång, så är det bara. Ibland är servicen bra och ibland dålig, i det här fallet dålig.

mvh

...för vidare information, vänligen för över 100:- till mitt konto.
[img]http://www.danasoft.com/sig/mwicard.jpg[/img]

Sv: Köp inte en Nissan

prövat komsumentombudsmannen i din kommun? de är gratis!

740TR - Snart i din backspegel

Sv: Köp inte en Nissan

Jag tycker man ska köpa en Nissan!! Bra kvalitet och bra service smile

Anders Jonsson
Tourdeltagare 2007
Lexus LS400 -92, Chevrolet Chevelle -65            Tack till www.kudoz.se

Sv: Köp inte en Nissan

instämmer:D

[center]Addicted To Adrenaline | Sälj Supran & Bli Man !![/center]

Sv: Köp inte en Nissan

jag med big_smile

Sv: Köp inte en Nissan

Det var ingen liten text iaf! yikes

Sv: Köp inte en Nissan

janerik49 skrev:

Vad är Nissans garantier värda?

Kort sammanfattning av nedanstående text.

1 Jag köpte en bil av Nissan ULS752
2 Den tar 1 liter olja på 500 mil
3 Nissan byter kannringar, men bilen tar fortfarande lika mycket olja.
4 Nissan byter ventiltätningar, men bilen tar fortfarande lika mycket olja.
5 Nissan lovar mig ny motor
6 Nissan tar tillbaka löftet om ny motor och påstår att oljeförbrukningen är normal.
7 Nissan skickar ett dokument för att bevisa att oljeförbrukningen är normal, men samtidigt indikerar dokumentet på att jag har en spricka i topplocket.
Dessutom indikerar dokumentet att Nissan har problem med många bilar, med samma problem.
8 Nissan påstår fortfarande att oljeförbrukningen är normal och att ingen spricka finns i mitt topplock.



Sommaren -05 köpte jag en Nissan Primera, av Nissan i Malmö, som hade gått 1560 mil.
Efter 600 mils körning, upptänkte jag att oljenivån var vid undre sträcket.
Bilen lämnades in för undersökning på Nissans verkstad i Lund och byte av oljeringar föreslogs.
Efter ytterligare ett tag byttes oljeringar.
Vid kontroll av oljan efter ytterligare 500 mil, upptänktes att det försvunnit ca: 1 liter olja ur motorn.
Byte av ventiltätningar föreslogs.
Bilen lämnades in och motorn plockades ner, då upptänkte man att felaktiga ventiltätningar hade levererats och därför byttes de ej då.
Jag fick tillbaka bilen och senare en ny tid för byte av ventiltätningarna.
Bilen lämnades in och jag fick ventiltätningarna bytta.
Efter ytterligare 500 mil var det åter dags för att fylla på en liter olja.
Nu fick jag beskedet att hela motorn skulle bytas.
Vid detta tillfälle tröttnade jag och min fru och ville sälja tillbaka bilen.
Vi blev då övertalade av Tord, försäljaren, med hans argument om att det blir kostsamt att byta tillbaka och att motorn ju ändå ska bytas i bilen, även om vi byter bort den.
Magnus på Nissan i Lund påstod att han beställde en ny motor.
Eftersom tiden gick, ringde jag ett flertal gånger till honom och ville ha reda på av honom när motorn skulle komma.
Jag bad honom också flera gånger att ringa och ta reda på var motorn befann sig.
Då han den 25 januari, 2007 inte kunde säga hur lång tid det skulle dröja till, så ringde jag Tord och han lovade att ta reda på vad som hänt.
På morgonen den 26 januari ringer Magnus mig och säger att jag måste göra service på bilen och köra 1500 mil, för att se hur mycket bilen faktiskt drar.
Här tar mitt förtroende för Nissan slut, och jag ringer Tord som då backar på uppgiften om att dom lovat byta motorn.
Han säger att han ska ringa Magnus och sedan återkomma.
Magnus ringer mig och säger att jag ska in med bilen och byta olja och sedan köra 200 mil så att dom sedan kan se hur mycket olja bilen drar.
Jag ringer då upp Tord och säger att jag vill ha skriftlig bekräftelse på hur mycket olja motorn till min bil får dra innan jag får lämnar in den, samtidigt erbjuder jag att dom kan ta in min bil och att jag kan få en lånebil, så att jag slipper köra in och ut med den hela tiden.
Erbjudandet avböjdes.
Jag fick ett fax av Nissan, där det står att bilens oljeförbrukning måste överstiga 0,5lit/1000 km !!!!!!!  Detta innebar att min bils oljeförbrukning inte bör åtgärdas enligt Nissan.
Under följande samtal med Tord, undrade han om vi verkligen blivit lovade ny motor och han tyckte att oljeförbrukningen var normal.
Jag påpekade då att jag under samtalen med Magnus på Nissan, de senaste månaderna bett honom ett flertal gånger att ta reda på när motorn skulle komma.
Dessutom undrade jag varför dom bytt oljeringar och ventiltätningar på motorn om dom inte tyckt att motorn tog för mycket olja.
Tord ville då ha tid till måndagen den 29 januari 2007, för att komma med förslag till en lösning.
29 januari ringde jag upp Tord och ville höra vad han hade för lösningar och han bad då att få återkomma några dagar senare.
Jag sa OK, men förtydligade att det måste bli inom denna vecka.
Söndagen den 4/2 läste jag åter igenom papperet som jag fått från Nissan. Där står att om man har sot på något tändstift, så ska man leta efter en spricka i topplocket.
Jag gick ut och plockade av två tändstift och fann att ett av tändstiften hade en mycket tydlig sotkrage av sotkristaller runt elektroden.
Dagen efter ringde jag Magnus och bad honom att ta in min bil och leta efter sprickor.
Han tvekade men skulle ringa Tord sa han.
Senare på dagen ringde jag upp honom och han talade då om att det inte var något fel på min bil, även om det var sot på ett av mina tändstift och därför vägrade han ta in bilen för undersökning.
Den 8/2 ringde jag upp Tord igen och undrade hur vi skulle göra. När han ville skuta upp en uppgörelse ytterligare en vecka, så sa jag att han bara förhalade ärendet hela tiden och att jag inte accepterade det. Därmed avslutades samtalet utan uppgörelse.
Samma kväll när jag var ute och körde, började varningslampan för motorfel att lysa.
Dagen efter körde jag in på Nissan i Lund och Magnus kopplade in en dator och sa att den larmade för att blandningen jag kört på var för mager!!!! Jag undrade då hur det kunde komma sig, eftersom allt tyder på att jag får olja in i cylindrarna.
Måndagen den12/2 2007 fick Nissan in min bil för närmare undersökning och när jag fick tillbaka den på kvällen sa Magnus att dom undersökt motorn utan att hitta något fel på den.
      Efter detta ringde jag några motorjournalister. En av dessa gav mig ett telefonnummer till Jenny Spets Wojarski på Nissans generalagentur i Stockholm. Jag ringde henne och hon lovade att ta tag i saken. Efter någon vecka ringde Tord och sa att generalagenturen ringt till honom och tryckt på om att en uppgörelse skulle ske med mig. Han undrade därför, vad jag önskade för att bli nöjd. Jag svarade att jag ville att man letade upp felet på motorn, vilket enligt Nissans papper är en spricka i toppen, åtgärda felet, så att jag fick en hel motor som inte tar så mycket olja, att jag måste fylla på olja mellan servicetillfällena. Detta gick han med på.
Jag fick en tid på verkstaden den 19 mars -07, där en ny kundmottagare som hette Jonas tog imot. Jag lämnade bilen med orden att jag vill att ni ringer mig när toppen är avplockad, så att jag själv kan se om det är någon spricka i den. Dessutom sa jag att det var tid för service, men att dom inte fick göra servicen innan man hittat felet, för då försvinner ledtrådar som finns t.ex. på tändstiften, som pekar ut  vilken cylinder som det är problem med. Dessutom var jag mycket tydlig med att säga att dom inte fick göra något med bilen, som jag inte medgivit.
När två dagar gått och jag inte hört något av dom och jag dessutom såg min bil stå på deras verkstads baksida, ringde jag och frågade vad som hände med bilen. Jo det händer en hel del, svarade Jonas. Jag påpekade då åter att jag ville att han skulle ringa mig när toppen var avplockad och att dom inte fick göra något med bilen som vi inte var överens om, eftersom det är min bil och inte deras, förtydligade jag för honom. När ytterligare en dag hade gått och min bil hade stått orörd, så körde jag in och undrade igen vad som hände. Efter diskussion med Jonas, sa han att dom väntade på en reparationssats, som gör så att inte vevhusgaserna trycks upp i cylindrarna. Jag påpekade då att om man tittar på tändstiften, så är det inte alla cylindrarna, som oljan trycks upp i, så därför kan det inte vara det felet. Jonas sa då att han skulle höra med sin chef. Jag körde och jobbade, men tyckte att det var så mycket som inte stämde, så jag bestämde mig för att servicen som skulle göras på bil, skulle någon annan firma få göra. Jag ringde då upp Jonas på Nissan och sa att servicen fick dom inte göra. Han sa då att den redan var gjord!!!! Jag påpekade att det nu var mycket svårare att hitta felet och att vi kommit överens om att felet skulle hittas först. Han sa då att hans chef Kim skulle ringa mig. Mitt förtroende för Nissan är nu under bottennivå.
Nästa dag talade jag med Tord, och bad honom att ge mig ett bud på bilen. Han lovade att återkomma. Sedan ringer Kim som säger att den reparation som skulle göras, redan är gjord!!!! Att bilen hade stått på bakgården berodde på att man undersökte om Motormännen kunde utreda hur mycket olja bilen tog, påstod han. Jag avslutade det samtalet med att jag ville att Tord gav mig ett pris på min bil, så att jag kunde handla en annan på ett annat ställe. På kvällen fick jag budet 70 000 kr, vilket är listpriset för inbyte och det kan jag få i vilken bilaffär som helst. Om jag själv ska köpa en likvärdig bil, så får jag i dagsläget betala över 100 000 kr.
På skärtorsdagen den 5/4 började varningslampan för att det är något fel på motorn att lysa. Eftersom jag befann mig i fjällen, så kunde jag inte uppsöka någon Nissanverkstad. Hela den veckan har varningen för motorfel lyst till och från. Måndagen den 16/4 ringde jag Nissan och fick en ny verkstadstid den 30/4.
30/4 -07 Jag fick idag reda på att lambdasond hade gått sönder.
2/5 Jag skickar in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
5/6 -07 och 6660 mil. Igår tittade jag på oljestickan och fann att på röret som oljestickan sitter i, var det olja utanpå. Detta vet jag med säkerhet inte varit så förra gången jag tittade på den, för ca: 300 mil sedan. Ännu mer förvånad blev jag av att oljestickans övre del var svartblank av inbränd olja. Jag tog foto på den.
Idag åkte jag och visade upp bilen för Nissans verkstad i Lund. Jonas på Nissan sa att det inte var ett alltför ovanligt fenomen, som man kunde se hos bilar som hade misskött service eller körts med för lite olja. Jag påpekade då att det var dom som hade gjort servicarna på bilen och att jag fyllde på olja. Och jag kan garantera att bilen inte körts med för lite olja. Detta är ytterligare ett indicie på att något är fel på motorn. Jag väntar fortfarande på att dom ska byta lambdasond på bilen.
Jonas på verkstaden påstod också att det var ni på Nissan Nordic Europé, som hade resurserna att lösa upp knuten på mitt problem.


Sammanfattning: Min färddator, varningslampor och oljestickan säger att det är något fel på motorn. Själv har jag hela tiden sagt att motorn drar för mycket olja för att vara hel. Ett fax från Nissan indikerar att det är en spricka i toppen.

Samtidigt säger detta fax från Nissan att deras motorer är helt normala, om dom bara tar upp till 0,5 lit/ 1000 km. Det betyder att om du köper en ny bil av Nissan, så riskerar du att få fylla på 7 liter olja extra, mellan serviceintervallerna, som är 1500 mil. Jag undrar om dom kan sälja någon bil om det faxet kom ut till allmänheten.
Normalt sett borde jag som alla andra, byta in min bil snarast och glömma Nissan. Många har nog gjort så och därför ska du akta dig för att köpa en begagnad Nissan, för risken är mycket stor, att de Nissan bilar som är till salu, har samma problem som min bil!!!!!


Jan-Erik Hjelmér
Tel. 0705 575184
















JAG MÅSTE SÄGA DETTA TILL DIG DU LJUGER SOM FAN !!!!

MINA FÖRÄLDRAR KÖPTE EN NISSAN PRIMERA 94 ÅRS MODELL DOM KÖPTE DEN 2002 OCH HAR ALDRIG HAFT NÅGRA FEL MED DEN!!. DEN HAR ALLTID STARTAT HAR ALDRIG DROPPAT EN ENDA LILA OLJA FRÅN DEN  OCH MAN BEHÖVDE ALDRIG BYTA NÅT FRÅN DEN  ALLTID GICK DEN IGENOM BESIKTNING UTAN ANMÄRKNING ALDRIG HAFT NÅGRA FEL VI HAR HAFT DEN I 10ÅR OCH SEN GAV DOM DEN TILL MIG OCH FOTFARANDE SÅ GÅR DEN EXAKT LIKA DAN SOM NÄR DOM KÖPTE DEN 

SÅ DET DU SÄGER ÄR BAR LÖGN !!!!!!!! JAG REKOMMENDERAR NISSAN VERKLIGEN ÄR DEN PERFEKT BIL!

NISSAN
SHIFT_the way you move

Sv: Köp inte en Nissan

0.5 liter 0lja / 100mil e standard för alla nya bilar.
Dem första 3000 milen brukar de gå en hel del olja innan allt e inkört.

Sponsorer:
MDS.se
Jallegraphics.com
Inredningsverkstaden.nu

Sv: Köp inte en Nissan

MOOSE79 skrev:

0.5 liter 0lja / 100mil e standard för alla nya bilar.
Dem första 3000 milen brukar de gå en hel del olja innan allt e inkört.

Visserligen gammal tråd och tidigare inlägg som väckte upp tråden var väldigt meningslös, men varför skulle en motor dra mindre olja efter 3000 mil?
Drar den olja från början så kommer den fortsätta att dra olja tills felet är lagat. För det är ett fel om den drar olja.

Sv: Köp inte en Nissan

Brains skrev:
MOOSE79 skrev:

0.5 liter 0lja / 100mil e standard för alla nya bilar.
Dem första 3000 milen brukar de gå en hel del olja innan allt e inkört.

Visserligen gammal tråd och tidigare inlägg som väckte upp tråden var väldigt meningslös, men varför skulle en motor dra mindre olja efter 3000 mil?
Drar den olja från början så kommer den fortsätta att dra olja tills felet är lagat. För det är ett fel om den drar olja.

De låter helt sjukt men de va de svaret jag fick från verkstan, har haft flera nya bilar på jobbet med samma problem. drar olja som fan i början.
När min bil va ny  fick jag fylla 1 liter efter två tankningar, nu har bilen gått 7000 mil utan problem med motorn.

Sponsorer:
MDS.se
Jallegraphics.com
Inredningsverkstaden.nu