Sv: VolvoBrud´s Volvo 940

Så då ha man pillat o pillat o skruvat o satt dit de mesta tro jag iaf.
Så va gjorde jag i måndagskväll???
Jo jag beställde bes tid o ställde på bilen. Tro du den e redo ?

http://www.gatbilar.se/galleries/557/3/502d4f2fb41c1.JPG

Så nu e den redo för alla bilträffar. färdig o klar...eller =P hahaha
http://www.gatbilar.se/galleries/30/3/502d4f4056d33.png

Såhär blev resultatet. Rätt nöjd me de papret ändå smile
http://www.gatbilar.se/galleries/877/3/502d4fdd4a7b0.JPG
Ja de va ju typ lätta 2or. Så jag e rätt nöjd=)
Trodd de skull bli nått värre. Men täner man efter så borde de int blitt nåra stora saker för jag visste ju skicket på bilen när jag påbörja projektet

Galen brud som lever livet nu. Ångra inget du gjort, ångra de du inte gjort. LEV!

Idag va d lufta till kopplingen För den va lite bajs. Trodde de va cylindern som gått paj. Men som tur bara luft i systemet.

Imorn bli de transport av den till Mjölby/Mantorp där övriga delarna lackas o bak-kjolen ska moddas in.

Så nu ta jag lite paus i den o kan andas ut. dock blir de beställa frontgrill o lite smått man kan förbereda.

Men tro de enda som e kvar nu e grillen, ljudet plus köpa ny stereo, sätta dit däcken o sjklart solfilm, o sånt. Men de kommer i vinter sånt smått.

Senaste redigerad av VolvoBrud (2012-08-16 20:59:40)

Galen brud som lever livet nu. Ångra inget du gjort, ångra de du inte gjort. LEV!

Grattis. big_smile

Mikael Rosencrantz
Projekttråd - Nissan Stagea

sirmiro skrev:

Grattis. big_smile

Tack tack=)

Så nu e bilen i Mjölby/Mantorp för inmoddning av kjol o lackering av resterande delar.
Så nu kan jag pusta ut ite o återfå nya krafter inför sista rycket. Känns skönt.

Väntar väntar än på att få hem bilen. O jag ska kolla lite delar som behövs införskaffas.
rätt skönt o kunna lägga bilen åt sidan lite. Man får en paus sj men ändå händer de saker på den.
Då får man en extra glöd sen när jag kan fixa de sista på bilen=)

Just nu invänta jag att lackeraren blir klar så jag kan få hem bilen o fortsätta me ljud o däck. Ska köpa ny stereo för den gamla sitter i 740 räcern =P Sen så ska en grill på en bromsslang ska fixas o ljusen ska oxå fixas efter nedslag från besiktning. Så just nu e de lite dött i tråden. Men skriv gärna o kommentera. men elaka saker kan ni hålla för er själva=P
PUSS o KRAM

hej hopp. här händer int möe för tillfället. Jag inväntar fortfarande att få hem bilen. Så kan inget gö för tillfället. Men snart snart hoppas jag kunna visa upp min bil=D

Så nu börja de hända grejer.
Bakkjolen e nu yillfixad o slippad o ska in på lack tsm me huv, baklucka o allt de. Så snart kan jag få hem bilen=)

Ja än vänta jag på att bilen ska bli klar så jag kan hämta den. Men verka va fullt i lackboxen o ingen tid över till min bil. Men lite tur e de för jag håller just nu på flyttpackar så lite tur i oturen kan man väl säga.

Men snart snart ska jag få hem den iaf=) Så nu bli de hitta grillfront till min bil.
Nu e frågan ska man besälla med lr utan Volvoemblem?

Utan emblem. Tror det blir snyggast!

tråkigt att behöva vänta på bilen i nästan 4 månader för lack.

www.Tcgbodyworx.se
www.Carkings.se

Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

Zonicboom skrev:

tråkigt att behöva vänta på bilen i nästan 4 månader för lack.

Jag fick vänta i 1 år  när bilen lackades första gången sad

// Draken

Sponsorer till 940n
TTR Racing
do88.se

Ja rätt surt o behöva vänta faktist.
Så de råkade ju hända en grej nu när jag va o titta till bilen, hade ju gjort en generalmiss som alla lär få et gott skratt över. O säkert säga typiskt tjejer. Men jag lämnade bilen faktist när de va plusgrader o trodde jag skull få den ganska omgående men så blev icke fallet.... Ni lär ju gissat av som hänt.. HAHA =P 
JAJEMEN jag hade int tillräcklit me glykol så de va fruset men int stenfruset lr nåra frostpluggar som gått. Så kan ha klarat motorn hoppas jag =/ Så denna helg ha dom lovat sätta in lillbilen så den tinar upp o lacka den nästa helg om de går som dom vill.
Fick oxå ett glatt besked=D Den e bes o klar att använda tom jan 2014=) jippi.
De ha jag vart orolig för att behöva göra om o kanske få nedslag på den=)

Nu j*vlar, nu j*vlar alla folk e de nära...
Fick bildena igår på hur långt dom kommit me bilen.... Kan säga såhär; fan va jag hoppade av glädje i soffan o började nästan lipa av lycka.

Men tänkte int lägga ut nån bild tro jag iaf... Tänkte de kan bli överraskning inför våren..... Men komma uppdatera de jag kan o kanske ge smygtittar wink hehe

Bild bild bild smile

Ett litete sneaky peaky på hur min bil ser ut just nu. Va tycks?

http://www.gatbilar.se/galleries/613/3/50d6e63eb0d06.jpg

fick denna film från min lackerare idag efter ha monterat dt kjol  dyl.
Ja jag vet jättedålig film men då får ni som följer mig en liten blick på va som händer.
E de nån som följer ens?

http://www.youtube.com/embed/kCR1kdR5 … e=youtu.be

244

Skönt att det äntligen verkar närma sig att du får tillbaka bilen från lack. Att det ska behöva ta så lång tid känns onekligen en smula märkligt, men det viktigaste är ju att du får tillbaka den med ett bra utfört arbete.

MrH skrev:

Skönt att det äntligen verkar närma sig att du får tillbaka bilen från lack. Att det ska behöva ta så lång tid känns onekligen en smula märkligt, men det viktigaste är ju att du får tillbaka den med ett bra utfört arbete.

Jo jag ha väl vart lite lessen o frustrerad. Men int velat stressa heller då jag vet dom bara ha kunnat låna lackdelen när ordinarie lackerare int haft den... O stressa man dom finns risk att de blir ett kasst jobb o hellre vänta 4mån o de e bra än man blir besviken o taskigt jobb. Plus ha haft annat o fixa me under tiden me livet så ha passat bra=)
Men nu när den kommer hem t helgen så blir de shopping av detaljer, o börja sätta dit allt så den bara e att plocka ut i mars o börja köra me den=)

Ja nu bli de lite ny uppdatering. Händer int så möe då jag lägger prio på att flytta so jag oxå håller på e nu mitt i allt.
Men när jag ändå va ute me ett lass till garaget kunde jag ju int hålla fingrarna ifrån bilen. Va ju bara smågrejer som tog 10min tongue

http://www.gatbilar.se/galleries/471/3/50e458c6ed554.JPG
Bagaeluckematta på

http://www.gatbilar.se/galleries/358/3/50e458db38c31.JPG
Detta ska på oxå sen, dock ingen prio på de. Då jag ha annat som prio på bilen=)

http://www.gatbilar.se/galleries/528/3/50e458ee491c1.JPG
Huvmatta på

Tänkte faktist gö e koll, e de nåra som kikar o vill veta hur min projekt går?
För ha fått 6 inlägg från folk utifrån sen augusti.....
Kollar folk men inte svarar lr va gö flket.....

fortsätt uppdatera big_smile blir riktigt snyggt älskar verkligen färgen big_smile

jocke95 skrev:

fortsätt uppdatera big_smile blir riktigt snyggt älskar verkligen färgen big_smile

Japp då ska jag de=)
Ja jag gilla den oxå. E totalkär i bilen...
Just nu händer int möe. Tänker påmom jag ska måla ok o skivor svarta till spygrön bil, lr bara måla till dom röda som dom nu är......

Jag kikar in här ibland smile