TrÄd: Reparera ratt

Hej

HÄller pÄ och renoverar bilen lite och nu har det kommit till ratten. Det har blivit slitage pÄ den sÄ gummit har börjat flagna. Finns det nÄgot man kan göra eller Àr det kanske dags att skaffa en ny?

CIaoo

Sponsor: PlÄnboken

Sv: Reparera ratt

Davva89 skrev:

Hej

HÄller pÄ och renoverar bilen lite och nu har det kommit till ratten. Det har blivit slitage pÄ den sÄ gummit har börjat flagna. Finns det nÄgot man kan göra eller Àr det kanske dags att skaffa en ny?

CIaoo

Kolla med ett sadelmakeri vad det kostar att fÄ den klÀdd med skinn. Om det blir billigare eller dyrare Àn att byta vet jag inte men det kostar ju bara ett telefonsamtal för att fÄ veta.

MrH skrev:
Davva89 skrev:

Hej

CIaoo

Kolla med ett sadelmakeri vad det kostar att fÄ den klÀdd med skinn. Om det blir billigare eller dyrare Àn att byta vet jag inte men det kostar ju bara ett telefonsamtal för att fÄ veta.

Tror det blir dyrare, kanske ska köpa en ny sportratt istÀllet för lite mer kÀnsla tongue

Davva89 skrev:
MrH skrev:
Davva89 skrev:

Hej

CIaoo

Tror det blir dyrare, kanske ska köpa en ny sportratt istÀllet för lite mer kÀnsla tongue

Ja, en eftermarknadsratt Àr sÀkert ett billigare alternativ. DÀremot skulle jag tippa pÄ att det Àr billigare att klÀ om Àn att köpa en ny originalratt.

Om man köper en ratt med knappar till stereo. Funkar det pÄ nÄgot sÀtt att koppla in? Det Àr till en VW Passat 1,8t -99