Sv: MrPete's Golf GTi Berg cup 2,0

Nu har jag iaf inhandlat nya spridare. Siemens deka 630cc/min @ 3 bar. Det hade jag troligtvis ändå fått göra då 384cc/min @ 3 bar bara är specade till 150hk på e85, vilket känns i underkant om jag inte fallerat helt i mitt motorbygge smile

Dessa fick jag igår och monterade mellan insug och fuelrail, perfekt passform, de är precis ultraljudstvättade och flödestestade, högsta skillnaden var 2cc/min mellan den högsta och den lägsta, vilket är bra.

Sen kapade jag ner avgassystemet från grenrör till bakaxel. Jag köpte 2,5" rör som jag börjat måtta och kapa, monterar bit för bit och punktar fast innan jag helsvetsar det vid sidan av.

Där är vi i dagsläget, så så fort jag monterat avgaset så ska jag sätta in req fuel på spridarna och testa smile

- Bubble trouble volkswagen typ 1"
www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

Jahopp. Då har golfen fått sin dom från bilbekämpningen! Den blev nästan godkänd.. tongue

1. halvljus höger för lågt inställt.
2. bromsprov ej utfört
3. ändring kaross, reg.besiktning

Det var alles, regbesiktningen känns ju lite tråkig men det är inte mycket att göra åt. De sa inget förra året om det och jag sa att jag vet att det finns fler som har likadana breddare och ej behövt regga det.

Well well, den klarade avgasprovet iaf och de såg inget om utbytt styrsystem osv..

Han var måttligt glad över att bilen är låg som ett strykjärn.. men jag hade med mig klossar. Till nästa gång höjer jag bilen istället, orkar inte med gnäll över det. Denna gången hann jag inte höja, så den biten är ju lugnt.

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

Länge sedan jag skrev ngnting, men måste säga - igen - att jag är sjukt impad av bygget!

Du bor i Götet, men du borde verkligen kolla in detta evenemanget, bara för tyskbilar!
http://www.facebook.com/events/131527433656062/

Jag kommer dit med kameran, så om du ska dit så bara säg ifrån så skjuter vi lite bilder!

www.f-8.se
info@f-8.se | 0733-281730

Tackar tackar! smile

Vore skoj, men jag vet inte riktigt hur det ser ut i schemat.. nu i helgen ska jag på bröllop, sen är det jobb och annat klabb som tar en massa tid tongue

Måste ju också fixa iordning det som behövs för ombesiktning. Vi får se helt enkelt, bra bilder vore skitskoj att få iaf.

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

Okej, även om du inte kommer ner då kan vi ändå lösa det med bilder wink

www.f-8.se

Vore skoj! Du får hojta till om du är i närheten av Göteborg smile Filar själv på hur jag ska få till ett bra kamerafäste i bilen.. har ingen bur som underlättar hehe.

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

Absolut!

Hehe, nej. Det kanske inte är det lättaste smile

www.f-8.se

Projekt avslutat, förklaring kommer.

Ha're / Peter

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

Har nu haft bilen ute för försäljning ett tag, det är några som har varit/är intresserade av att köpa hela bilen. Jag har fått oändligt många bud på delar, någon är intresserad av att köpa den som rullande chassi, dvs utan drivlina och inredning (2 stolar typ).

Men jag var i garaget en sväng härom dagen.. fick hem en akl-topp jag tänkt använda i veckan.. så nu funderar jag fan på om jag inte ska behålla bilen iaf över vintern.. göra om tändsystemet.. Kanske byta till akl-toppen efter den portats osv.. för att se hur det känns. Den lär inte tappa speciellt mkt värde på det eftersom iaf tändsystemet är något som måste göras oavsett.

Funderar ett par dagar till, sen fattar jag ett slutgiltigt beslut.

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se

jag röstar behåll den smile

Behåll den ett tag till så kanske suget kommer tillbaks

Tommy Widmark
Holset - Breathing Life Into Machines

Ja, det kanske blir så ändå.. tåls att fundera på iaf.

Annars finns möjlighet att sälja karossen och behålla drivlina, som sedan kan appliceras på en annan kaross smile Om man skulle känna för att bygga en bil som ser mer original ut och är lättare att hitta fälgar till, hehe..

Ett alternativ vore ju att sälja karossen, behålla drivlina och styrsystem som man sen sätter i annan valfri bil.. tex i bak på en hundkoja, hehehe

www.Autodelar.net
www.Dalhems.com
www.Dekaltrim.nu
www.Crazyride.se