Sv: "RECYCLED" projekt 2012 RILLE K

Algeroth skrev:

Tror inte detta betyder något för dig rilleK, men jag loggar in varje dag nu bara för att kolla om du uppdaterat din tråd. Tycker du gjort ett grymt bra jobb och jag skall förklara varför.

Jag har gjort en del photoshop mods i mina dagar, bland annat för folk som Kooz, Eplamojje, Colle, med flera. Och för mig är det extremt viktigt att det finns en helhet i och baktanke bakom alla mods. Det finns det verkligen i ditt bygge. Det känns lite som en konceptbil, en s80 som volvo själva kunde byggt. Det faktum att du återanvänt massa orginaldelar och fått dem att funka tillsammans. Nu har jag inte sett helheten, men kan gissa från de bilder du lagt ut, så ser det riktigt bra ut. Jag hoppas du håller orginalstuket gemon hela och håller "konceptbil" känslan genom hela bilen. Lyckas du med det så tror jag inte jag är ensam om att utnämna denna bil som en stark kandidat till Sveriges häftigaste Volvo 2012. Ser verkligen fram emot att se bilen på Vallåkra och som sagt, hoppas du behåller en helhetsintrycket genom hela bilen, dvs förbättrat orginalstuk.

Grym design, riktigt grymma byggmetoder (plåtbreddning, plastsvets, etc) och ett helhetstänk utöver det vanliga. Håll det till orginalstukad värsting bara så kommer detta bli en bil utöver det vanliga.

Grymt bra jobbat, ser fram emot att granska slutresultatet.

Ha det gott,

mvh

Emil Alégroth

Hejsan... big_smile
Tackar så mycket, och jo det betyder en hel del...
Vet ju vad du har gjort och kan, sett dina grymma PS bilder och dina design kunskap... Grymt...

Kommer gå vidare på samma linje/tanke med projektet... =P
Mvh Rille

Rille K
Kolla gärna in min hemsida, www.rille-k.se..
Där finns lite historia, bilder på tidigare bilar, länkar till alla sponsorer m,m..   

Cheezez skrev:
Algeroth skrev:

Tror inte detta betyder något för dig rilleK, men jag loggar in varje dag nu bara för att kolla om du uppdaterat din tråd. Tycker du gjort ett grymt bra jobb och jag skall förklara varför.

Jag har gjort en del photoshop mods i mina dagar, bland annat för folk som Kooz, Eplamojje, Colle, med flera. Och för mig är det extremt viktigt att det finns en helhet i och baktanke bakom alla mods. Det finns det verkligen i ditt bygge. Det känns lite som en konceptbil, en s80 som volvo själva kunde byggt. Det faktum att du återanvänt massa orginaldelar och fått dem att funka tillsammans. Nu har jag inte sett helheten, men kan gissa från de bilder du lagt ut, så ser det riktigt bra ut. Jag hoppas du håller orginalstuket gemon hela och håller "konceptbil" känslan genom hela bilen. Lyckas du med det så tror jag inte jag är ensam om att utnämna denna bil som en stark kandidat till Sveriges häftigaste Volvo 2012. Ser verkligen fram emot att se bilen på Vallåkra och som sagt, hoppas du behåller en helhetsintrycket genom hela bilen, dvs förbättrat orginalstuk.

Grym design, riktigt grymma byggmetoder (plåtbreddning, plastsvets, etc) och ett helhetstänk utöver det vanliga. Håll det till orginalstukad värsting bara så kommer detta bli en bil utöver det vanliga.

Grymt bra jobbat, ser fram emot att granska slutresultatet.

Ha det gott,

mvh

Emil Alégroth

+1 till 100% (bortsett från min förmåga att photoshopa då wink )

Är egentlige skolad mot Hotrods och Amerikanskt överlag, där SEMA lägger ribban för eliten. Efter ett tag blir man väldigt bortskämd med välbyggda bilar och börjar då titta på helhetslösningar och hur detaljerna gör sig mot resten av bygget. Tåkigaste med utställnigar är bilar som inte får bli klara, eller där någon haft en vision men inte kunskapen/verktygen/ekonomin att slutföra det på ett helhjärtat sätt. Sedan är smaken som oftast delad men det gäller liksom inom matlagning att få komponenterna att gifta sig med varandra. Till detta hamnar tyvärr att många blir sponsrade med grejer som inte alls passar bilen men som monteras på endå för det är ju gratis. Kan man bygga utan sponsorer eller själv välja vilka sponsorer man vill ha till bygget så blir helheten ofta mycket bättre än att företag kastar gratisgrejer på en för att få sätta en osmaklig sticker på bilen.

Keep the good work going - Cheezez

Ska göra mitt bästa... =P

Rille K
Där finns lite historia, bilder på tidigare bilar, länkar till alla sponsorer m,m..   

Sorry om det inte kommer uppdateringar varje dag men jag hinner inte riktigt med det...
Men som lovat får ni lite bilder i dag...

Då var första tvätten gjord.. =P
http://forumbilder.se/images/8d2012100733P9dea.jpg
http://forumbilder.se/images/162012100823P98a5.jpg
http://forumbilder.se/images/ee2012100904P5aab.jpg
Har inga roliga bygg bilder just nu då det är massa kablar som ska dras...
Men nu sitter i alla fall skärmarna på plats och jag har miljoner små skär sår på armar och händer...
http://forumbilder.se/images/cb2012101255Pfd66.jpg

Forts...

Rille K

Ay Ay Ay!!!
Så vansinnigt vackert. Ska bli kul att få se den live snart med big_smile

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET  |  HOVA.COM  |  BILLACKERING.EU

Ser riktigt bra ut smile

Tommy Widmark
Holset - Breathing Life Into Machines

premonitioner: Tackar.. big_smile Vallis om 10dar...

Marlboroman: Tackar tackar... big_smile

Rille K

257

Kungligt snyggt Rille!

Ska bli trevligt att se ''skeppet'' live ..:)

Nytt år 2013 mot olika bilutställningar!
Sponsorer 2013 rekommenderar bägge..

www.abswheels.se
Dekaltrim nu

//////////-Shockingblue on tour-//////////

Mvh/L-G

rilleK skrev:

premonitioner: Tackar.. big_smile Vallis om 10dar...

YEAH! så är det ju äntligen big_smile
Tyvärr så blir det inget utställande för min del i år men kommer och kikar på ditt konstverk wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

Wow...

Mikael Rosencrantz
Projekttråd - Nissan Stagea

kan sumera hela bygget med ett ord.

Fantasktiskt!

Och så var det med den saken.

262

Då bilen nu är officiellt visad i samband med Vallåkraträffen så tar jag mig friheten att visa en av dom bilder jag tog på den. Rille kommer säkert att lägga upp bilder och göra bilen "online" inom en snar framtid. Just nu tror jag att han vilar lite från bilen medan han samlar ihop alla intryck, och inte minst känslor, från premiären på Vallåkra.

Bilen blev uttagen som en av tio finalister till Sveriges Häftigaste Volvo och fick ett 2:a pris i klassen. I mina ögon ett långt ifrån rättvisande resultat, men Rille fick desto mer lovord och beröm under dagen från besökare och medutställare, vilket jag vet att han värdesätter väldigt mycket.

http://www.haellquist.com/forumsbilder2012/120822/_DSC5750b.jpg
"Recycled", ett mästerverk av Rille K!

Så jäkla snygg. Grattis till 2:a platsen Rille.

Helt galet vacker var den!
Inte bara ditt suveräna plåt/plastarbete som var oslagbart utan även alla små detaljer och lacken var ju helt vansinnigt fin.

I mina ögon var det en vinnare men grattis till 2:a platsen!

.

Mvh Kenta Edvardsen

Börjar med att tacka för alla komentarer jag fått under byggets gång.. big_smile

Kommer närmsta tiden att tad det lite lugnt med byggande av bilar och delar...
Men snart tillbaka igen med nya bilar och delar som ska skapas... =P
Måste bara hämta lite styrka igen, vill ju inte missa dörr öppningen i "väggen"... Hahaha big_smile

Är grymt nöjd med premiären på Vallåkra med "Recycled"...
http://forumbilder.se/images/a0320121159395791.jpg
http://forumbilder.se/images/0532012120014de64.jpg
Kommer fler bilder senare... =P

TACK IGEN....

Forts....

Rille K

riktigt snygg blev den stod å kikade ett bra tag på vallåkra. en dröm vardags bil ju:)

Kolla in mitt "evighetsprojekt" breddad CRX RWD är planen:) http://www.gatbilar.se/forum/post/130492/#p130492

Samarbetspartners:
www.mrtuning.se med rabatt på bra delar.

Söker fler samarbetspartners/sponsorer:)

crazylazer skrev:

riktigt snygg blev den stod å kikade ett bra tag på vallåkra. en dröm vardags bil ju:)

Tack tack.... big_smile

Rille K

Måste fortfarande kolla in projektet IRL, men är nog utan tvekan ett av de mest stilrena byggen jag har sett.

Ja akta dig för den därra väggen bättre du tar de lilla lugna så vi får mer uppdateringar från dig fram igenom tiden smile

Så jävla grym den blev smile
Har sjävl köpt mej en volvo 945 Turbo som jag ska köra med i vinter.
Frågan e hur länge den får va orginal tongue haha

Sponsorer:
MDS.se
Jallegraphics.com
Inredningsverkstaden.nu

271

Tänkte att medan Rille vilar upp sig kan jag bjuda på en bild till på hans sanslösa "Recycled". Jag har visserligen överlämnat ett antal bilder som jag tog nere på Vallåkra till Rille och tanken med det är att han själv ska få välja vilken/vilka av dom han vill lägg upp respektive ev behålla för sig själv.

MEN, en bild ska du inte kunna välja bort Rille! Den här! För det är ju så att bilar inte bygger sig själva. wink

http://www.haellquist.com/forumsbilder2012/120822/_DSC5752b.jpg
En omtumlad och rörd mästare och hans verk!

Sjukt bra resultat rille! Har inte haft den äran att se den IRL än, men av bilderna att dömma ser det kanon ut smile

Hela fronten och fram till b-stolpen, ser det ut som något volvo skulle kunnat producera. Lagomt egen och lagomt diskret. Ideer som dyker upp i efterhand (alltså inte kritik) är en mer vågad bakdel, kanske korta bilen 10-20cm, bygga 2ddr med c30 bakdel. wink

Hoppas man får se den på Elmia2k13, för i år är det slut på bilträffar för min del pga studier.

Jalle: TACK kompis...

MrSandgren:Tar det lugnt just nu och samlar kraft, börjar landa igen... Och självklart så kommer det uppdateringar i vinter... =P

Moose79: Tackar...    Helt original kan man ju inte åka... big_smile

MrH: Den bilden gillar jag... big_smile
Ja det var många känslor som spökade, men är så j...a glad att jag bet ihop och körde på så att S80in kunde visas upp på Vallåkra...
Och dina bilder är kanon, tack..

Cheeze: TACKAR....   Nästa mål Elmia 2013... =P

Från början var det meningen att nya S80ins bak lampor m,m skulle på bilen, men tyckte det var kul att se om det gick att göra något åt originalet i ställe...

Men allt går att bygga om... Och det kommer en vinter i år också... wink

Rille K

http://forumbilder.se/images/d32012112920A3548.jpg
Ja just nu står bilen/bilarna och samlar damm...
Håller på att laddar batterina för att få lite ny kraft att sätta igång igen...
Har lite sido projekt som ska fixas i höst åt lite folk först...

Kommer bla leka lite med pennorna igen, har inte använt dom på ett tag nu... =P

Rille K

rilleK skrev:

http://forumbilder.se/images/d32012112920A3548.jpg
Ja just nu står bilen/bilarna och samlar damm...
Håller på att laddar batterina för att få lite ny kraft att sätta igång igen...
Har lite sido projekt som ska fixas i höst åt lite folk först...

Kommer bla leka lite med pennorna igen, har inte använt dom på ett tag nu... =P

Ja det var längesen man fick se lite artwork från herrn! smile Dags att börja testa lite med airbrushen kanske???

Senaste redigerad av Brinka (2012-09-01 11:24:35)