Okej. Nu har det Àntligen blivit dags för mig att uppdatera er lite.
Som ni kan se nÄgra sidor tillbaka trillade det in ett kompressor-kit frÄn USA. En Vortech snurra med vatten-intercooler samt spridare och remhjul för 450 hk. Grymt som tusan tÀnkte jag. SÄdÀr tÀnkte bilen ..

En bild under monteringen.

Det finns anledningar till varför jag inte kan lĂ€gga upp bilder pĂ„ hela kompressorinstallationen. Men sĂ„ hĂ€r sĂ„g det i allafall ut efter en massa tid och mekande. Ăven om kitet skulle bara bolt-on fick mycket göras om och göras rĂ€tt.

Efter lite mixande med data fick vi ut 370 hk pÄ driven. En liten besvikelse dÄ jÀnkarna lovade 420 pÄ driven ..

Lyckades Àven fÄ bilen besiktigad och godkÀnd! SÄ lÀnge inte remmen sitter pÄ gÄr den att besiktiga. Awesome! 

Livet var en fest och bilen gick som en skÄllad. Ligan frÄn Karlskrona var pÄ vÀg till Eplamojjes event nere i Osby. Jag kom ungefÀr till BrÀkne-hoby ... Skulle rita lite och nÄdde varvstoppet snabbt. MÀrkte att nÄgot gick fel och den började bluddra nÀr jag skickade i treans vÀxel.

Fick ta nÀrmsta avfart och kolla lite snabbt vad som hÀnt. SÄg ingenting men beslutade att bÀrga bilen till David pÄ Mekonomen.

David hittade detta tÀndstift. Bilen gick pÄ tre cylindrar. NÄgot var vÀldigt fel ..

Köpte mig en inspektionskamera och hittade denna lilla markering i kolven pÄ fyrans cylinder .. bra eller`? 

Hmm ... ser lite sneda ut kanske? 

I all irritation över att inte ha bilen rullandes köpte jag mig en cabbe att cruisa i. Tur sommaren var sÄ varm och fin .....

SÄhÀr ser det ut just nu ...

Stackars bil ..
Men nu har jag tagit tag i elÀndet igen.
Fritte pÄ Sandqvist Motorsport hjÀlper mig nu med fixa till det som Àr kass. Vi kommer Àven sÀtta hÄrdare fjÀdrar i toppen, större kompressorhjul och en ny soppapump. Sen ocksÄ en riktig mappning sÄ vi ska gÄ över 400 pÄ drivhjulen iallafall.
Hoppas ni kommer följa bilens fortsatta levende!