Sv: styggieŽs BMW E36 coupé

Bytt ventilkÄpspackning och tÀndstift, sÄ nu lÀcker det inte in nÄgon olja.. Bilen gÄr fortfarande konstigt.. FörstÄr inte vad det kan vara lÀngre.. Blir sÄ trött pÄ bilen sÄ det Àr sjukt! Hittar inga lÀckage eller nÄgonting nu.. sad kan felet höra ihop med nÄgot som gör att bilen drar tjuvström? Har svÄrt att tro det men hoppas pÄ en sista utvÀg..

Vad kör du med för tÀndstift? Har den vanos? Kamaxelsensor? Helt hundra pÄ att du inte har nÄn vacumlÀcka nÄnstans? Lambdasonder? Soppapump? Soppafilter? Btr? Spridare? Jord? Kontaktstycken? TÀndspolar? Det Àr lite svÄrt att gissa wink Har du kollat om det ligger nÄn felkod?

lutar Ät att jag fÄr Äka och göra en felsökning pÄ verkstad..

Nu har bilen varit inne hos david (Bmwplus) för en felsökning.. tydligen va en tÀndspole och en spridare sönder vad han kunde se dÄ bilen brÄkade nÀr han skulle felsöka.. men men fÄr börja i den Ànden och prova mig fram! TACK som bara den för hjÀlpen david!

Har troligen fÄtt tag i tÀndspole men söker fortfarande efter nya spridare till m50b20 sÄ om nÄgon har liggandes Àr jag vÀldigt intresserad wink

Har spridare till M50B25 och M52B28 liggandes, tror det Àr dom gröna och dom rosa. Om det skulle vara intressant. Annars ebay. wink

42emil skrev:

Har spridare till M50B25 och M52B28 liggandes, tror det Àr dom gröna och dom rosa. Om det skulle vara intressant. Annars ebay. wink

TyvÀrr lite stora skulle jag tro wink men tack ÀndÄ och tack för tipset!

edit vad Àr det för nummer pÄ spridarna? lÀste att det skulle vara samma spridare pÄ b20 och b25 bara olika tryck pÄ pumpen.. söker iaf efter ett par bosch 0280 150 414 smile

Senaste redigerad av styggie (2012-04-29 14:04:06)

styggie skrev:
42emil skrev:

TyvÀrr lite stora skulle jag tro wink men tack ÀndÄ och tack för tipset!

edit vad Àr det för nummer pÄ spridarna? lÀste att det skulle vara samma spridare pÄ b20 och b25 bara olika tryck pÄ pumpen.. söker iaf efter ett par bosch 0280 150 414 smile

MÄste hitta dom först. big_smile Tror dom ligger nÄnstans i kÀllarn.

FÄr inte ordning pÄ motorn riktigt.. har bytt spridarna och tÀndspolen nu, bilen "sÀckar" nÀr man gasar innan den varvar ut.. provade att koppla ur LMM och det hÀnde typ ingenting förutom just sekunden man drar ut sladden och sekunden nÀr man sÀtter tillbaks den.. dÄ Àndrar sig tomgÄngen lite lite lite! startar jag bilen utan LMM gÄr bilen lika dant som om jag startar med nu.. ska se om jag kan fÄ tag i en ny och prova..

LÀmna in den pÄ diagnos,, enklast att fÄ svaret...

smiley skrev:

LÀmna in den pÄ diagnos,, enklast att fÄ svaret...

Är inte diagnos och felsökning samma sak?

Hej! dax att ta tag i trÄden hÀr pÄ gatbilar igen kÀnner jag.. nu Àr sommaren snart över och motivationen har kommit tillbaks att ta tag i bilen igen!

Fick aldrig nÄgon ordning pÄ vad som vad problemet med bilen och motivationen försvann med alkoholen mitt upp i mitt student firande.. men nu nÀr studenten Àr över och man kunde lÀgga lite pengar pÄ annat Àn dricka sÄ köpte jag mig en ny motor till bilen för nÄgon vecka sedan! har hÄllt pÄ och bytt den nu och nu funkar motorn som den ska, dock har nÄgot med vÀxellÄdan kommit fel eller dyl sÄ kopplingen tar nÀstan inte alls.. kan varva 4000 varv och slÀppa den rakt upp, och bilen gör en jÀttefin mjukstart nÀr den borde riva loss lite asfalt! big_smile men men har fÄtt tag i en ny koppling sÄ sÄ fort jag har hÀmtat den ska det förhoppningsvis bli fart pÄ maskineriet.. har inte hÀnt sÄ mycket med bilen i övrigt.. den har princip bara stÄtt i garaget efter lackeringen..

Hann Ă„ka ner till danmark till fast and furious show i fredericia.
http://www.gatbilar.se/galleries/58/3/50253a6f6266d.jpg

http://www.gatbilar.se/galleries/183/3/50253a70d6c95.jpg

http://www.gatbilar.se/galleries/524/3/50253a728f45e.jpg

/J