Sv: Zikcan's 240 Styling projekt 2012 ''Phoenix - Creation By Fury''
DĂ„ va de update dags igen ![]()
Mitt gamla avgassytem bortplockat, blev inget nytt frÄn biltema, tror jag vÀljer ett sportsystem istÀllet...
bara man letar lite hittar man mer rost...
DÀr inne satt en bult som skulle va fast satt i balken, men de va den inte sÄ bara att kapa upp ett hÄll och in med blocknyckel för att fÄ bort den
Efter en bra stund med vinkel slipen sÄ va den blank och fin, i jÀmförelse med tidigare
Kletat pÄ underredsmassa och hÀngt dem pÄ tork
Det vÀrsta nerslipat och överkladdat med underredsmassa
Den delen ni ser var fast svetsad i sjÀlva lyktramen sÄ va lite bök att fÄ bort plÄtbiten
Gammal till vÀnster, bÀttre begagnad till höger
Upprenoverad, med lite nya plÄtbit
Behöver lite mer space hÀr sÄ ska kapa rent
va bara tvungen att ta bilden, ser ju faktiskt ut som en bil nu ;D
Vet inte va jag tÀnkte med nÀr jag mÄttade och ''kapade rent'' den dörren, för den har jag kapat rent en gÄng tidigare och har nu spacklat upp den, men mÄste kapa bort en del dÀr ner för att fÄ plats med sidokjolen
HÀr ska jag passa in fronten med skÀrmarna
Ser bra ut... frÄn den vinkeln - ja
Felet gjorde jag förra Äret dÄ jag rostlagade front delen (delen ni ser till höger pÄ bilden)
Hmm... va hittar jag pÄ nu dÄ ![]()

en stucken plata till den nya sÀkringsdosan 
De va vad jag hade att bjuda pÄ denna gÄngen. I tisdags hade jag ingen som helst motivation för att hÄlla pÄ med bilen, men de gjorde jag och blev klar med de jag gjorde dÄ och tog och började slipa spackel och dÄ kom motivationen som pÄ bestÀllning. de har aldrig varit sÄ hÀrligt att slipa spackle innan som dÄ ![]()
Trevlig kvÀll pÄ er ![]()