Sv: "RECYCLED" projekt 2012 RILLE K

Algeroth skrev:

Tror inte detta betyder nÄgot för dig rilleK, men jag loggar in varje dag nu bara för att kolla om du uppdaterat din trÄd. Tycker du gjort ett grymt bra jobb och jag skall förklara varför.

Jag har gjort en del photoshop mods i mina dagar, bland annat för folk som Kooz, Eplamojje, Colle, med flera. Och för mig Àr det extremt viktigt att det finns en helhet i och baktanke bakom alla mods. Det finns det verkligen i ditt bygge. Det kÀnns lite som en konceptbil, en s80 som volvo sjÀlva kunde byggt. Det faktum att du ÄteranvÀnt massa orginaldelar och fÄtt dem att funka tillsammans. Nu har jag inte sett helheten, men kan gissa frÄn de bilder du lagt ut, sÄ ser det riktigt bra ut. Jag hoppas du hÄller orginalstuket gemon hela och hÄller "konceptbil" kÀnslan genom hela bilen. Lyckas du med det sÄ tror jag inte jag Àr ensam om att utnÀmna denna bil som en stark kandidat till Sveriges hÀftigaste Volvo 2012. Ser verkligen fram emot att se bilen pÄ VallÄkra och som sagt, hoppas du behÄller en helhetsintrycket genom hela bilen, dvs förbÀttrat orginalstuk.

Grym design, riktigt grymma byggmetoder (plÄtbreddning, plastsvets, etc) och ett helhetstÀnk utöver det vanliga. HÄll det till orginalstukad vÀrsting bara sÄ kommer detta bli en bil utöver det vanliga.

Grymt bra jobbat, ser fram emot att granska slutresultatet.

Ha det gott,

mvh

Emil Alégroth

Hejsan... big_smile
Tackar sÄ mycket, och jo det betyder en hel del...
Vet ju vad du har gjort och kan, sett dina grymma PS bilder och dina design kunskap... Grymt...

Kommer gÄ vidare pÄ samma linje/tanke med projektet... =P
Mvh Rille

Rille K
Kolla gÀrna in min hemsida, www.rille-k.se..
DĂ€r finns lite historia, bilder pĂ„ tidigare bilar, lĂ€nkar till alla sponsorer m,m..   

Cheezez skrev:
Algeroth skrev:

Tror inte detta betyder nÄgot för dig rilleK, men jag loggar in varje dag nu bara för att kolla om du uppdaterat din trÄd. Tycker du gjort ett grymt bra jobb och jag skall förklara varför.

Jag har gjort en del photoshop mods i mina dagar, bland annat för folk som Kooz, Eplamojje, Colle, med flera. Och för mig Àr det extremt viktigt att det finns en helhet i och baktanke bakom alla mods. Det finns det verkligen i ditt bygge. Det kÀnns lite som en konceptbil, en s80 som volvo sjÀlva kunde byggt. Det faktum att du ÄteranvÀnt massa orginaldelar och fÄtt dem att funka tillsammans. Nu har jag inte sett helheten, men kan gissa frÄn de bilder du lagt ut, sÄ ser det riktigt bra ut. Jag hoppas du hÄller orginalstuket gemon hela och hÄller "konceptbil" kÀnslan genom hela bilen. Lyckas du med det sÄ tror jag inte jag Àr ensam om att utnÀmna denna bil som en stark kandidat till Sveriges hÀftigaste Volvo 2012. Ser verkligen fram emot att se bilen pÄ VallÄkra och som sagt, hoppas du behÄller en helhetsintrycket genom hela bilen, dvs förbÀttrat orginalstuk.

Grym design, riktigt grymma byggmetoder (plÄtbreddning, plastsvets, etc) och ett helhetstÀnk utöver det vanliga. HÄll det till orginalstukad vÀrsting bara sÄ kommer detta bli en bil utöver det vanliga.

Grymt bra jobbat, ser fram emot att granska slutresultatet.

Ha det gott,

mvh

Emil Alégroth

+1 till 100% (bortsett frÄn min förmÄga att photoshopa dÄ wink )

Är egentlige skolad mot Hotrods och Amerikanskt överlag, dĂ€r SEMA lĂ€gger ribban för eliten. Efter ett tag blir man vĂ€ldigt bortskĂ€md med vĂ€lbyggda bilar och börjar dĂ„ titta pĂ„ helhetslösningar och hur detaljerna gör sig mot resten av bygget. TĂ„kigaste med utstĂ€llnigar Ă€r bilar som inte fĂ„r bli klara, eller dĂ€r nĂ„gon haft en vision men inte kunskapen/verktygen/ekonomin att slutföra det pĂ„ ett helhjĂ€rtat sĂ€tt. Sedan Ă€r smaken som oftast delad men det gĂ€ller liksom inom matlagning att fĂ„ komponenterna att gifta sig med varandra. Till detta hamnar tyvĂ€rr att mĂ„nga blir sponsrade med grejer som inte alls passar bilen men som monteras pĂ„ endĂ„ för det Ă€r ju gratis. Kan man bygga utan sponsorer eller sjĂ€lv vĂ€lja vilka sponsorer man vill ha till bygget sĂ„ blir helheten ofta mycket bĂ€ttre Ă€n att företag kastar gratisgrejer pĂ„ en för att fĂ„ sĂ€tta en osmaklig sticker pĂ„ bilen.

Keep the good work going - Cheezez

Ska göra mitt bÀsta... =P

Rille K
DĂ€r finns lite historia, bilder pĂ„ tidigare bilar, lĂ€nkar till alla sponsorer m,m..   

Sorry om det inte kommer uppdateringar varje dag men jag hinner inte riktigt med det...
Men som lovat fÄr ni lite bilder i dag...

DÄ var första tvÀtten gjord.. =P
http://forumbilder.se/images/8d2012100733P9dea.jpg
http://forumbilder.se/images/162012100823P98a5.jpg
http://forumbilder.se/images/ee2012100904P5aab.jpg
Har inga roliga bygg bilder just nu dÄ det Àr massa kablar som ska dras...
Men nu sitter i alla fall skÀrmarna pÄ plats och jag har miljoner smÄ skÀr sÄr pÄ armar och hÀnder...
http://forumbilder.se/images/cb2012101255Pfd66.jpg

Forts...

Rille K

Ay Ay Ay!!!
SÄ vansinnigt vackert. Ska bli kul att fÄ se den live snart med big_smile

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET  |  HOVA.COM  |  BILLACKERING.EU

Ser riktigt bra ut smile

Tommy Widmark
Holset - Breathing Life Into Machines

premonitioner: Tackar.. big_smile Vallis om 10dar...

Marlboroman: Tackar tackar... big_smile

Rille K

257

Kungligt snyggt Rille!

Ska bli trevligt att se ''skeppet'' live ..:)

Nytt Är 2013 mot olika bilutstÀllningar!
Sponsorer 2013 rekommenderar bÀgge..

www.abswheels.se
Dekaltrim nu

//////////-Shockingblue on tour-//////////

Mvh/L-G

rilleK skrev:

premonitioner: Tackar.. big_smile Vallis om 10dar...

YEAH! sÄ Àr det ju Àntligen big_smile
TyvÀrr sÄ blir det inget utstÀllande för min del i Är men kommer och kikar pÄ ditt konstverk wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

Wow...

kan sumera hela bygget med ett ord.

Fantasktiskt!

Och sÄ var det med den saken.

262

DÄ bilen nu Àr officiellt visad i samband med VallÄkratrÀffen sÄ tar jag mig friheten att visa en av dom bilder jag tog pÄ den. Rille kommer sÀkert att lÀgga upp bilder och göra bilen "online" inom en snar framtid. Just nu tror jag att han vilar lite frÄn bilen medan han samlar ihop alla intryck, och inte minst kÀnslor, frÄn premiÀren pÄ VallÄkra.

Bilen blev uttagen som en av tio finalister till Sveriges HÀftigaste Volvo och fick ett 2:a pris i klassen. I mina ögon ett lÄngt ifrÄn rÀttvisande resultat, men Rille fick desto mer lovord och beröm under dagen frÄn besökare och medutstÀllare, vilket jag vet att han vÀrdesÀtter vÀldigt mycket.

http://www.haellquist.com/forumsbilder2012/120822/_DSC5750b.jpg
"Recycled", ett mÀsterverk av Rille K!

SÄ jÀkla snygg. Grattis till 2:a platsen Rille.

Helt galet vacker var den!
Inte bara ditt suverÀna plÄt/plastarbete som var oslagbart utan Àven alla smÄ detaljer och lacken var ju helt vansinnigt fin.

I mina ögon var det en vinnare men grattis till 2:a platsen!

.

Mvh Kenta Edvardsen

Börjar med att tacka för alla komentarer jag fÄtt under byggets gÄng.. big_smile

Kommer nÀrmsta tiden att tad det lite lugnt med byggande av bilar och delar...
Men snart tillbaka igen med nya bilar och delar som ska skapas... =P
MÄste bara hÀmta lite styrka igen, vill ju inte missa dörr öppningen i "vÀggen"... Hahaha big_smile

Är grymt nöjd med premiĂ€ren pĂ„ VallĂ„kra med "Recycled"...
http://forumbilder.se/images/a0320121159395791.jpg
http://forumbilder.se/images/0532012120014de64.jpg
Kommer fler bilder senare... =P

TACK IGEN....

Forts....

Rille K

riktigt snygg blev den stod Ä kikade ett bra tag pÄ vallÄkra. en dröm vardags bil ju:)

Kolla in mitt "evighetsprojekt" breddad CRX RWD Àr planen:) http://www.gatbilar.se/forum/post/130492/#p130492

Samarbetspartners:
www.mrtuning.se med rabatt pÄ bra delar.

Söker fler samarbetspartners/sponsorer:)

crazylazer skrev:

riktigt snygg blev den stod Ä kikade ett bra tag pÄ vallÄkra. en dröm vardags bil ju:)

Tack tack.... big_smile

Rille K

MÄste fortfarande kolla in projektet IRL, men Àr nog utan tvekan ett av de mest stilrena byggen jag har sett.

Ja akta dig för den dÀrra vÀggen bÀttre du tar de lilla lugna sÄ vi fÄr mer uppdateringar frÄn dig fram igenom tiden smile

SÄ jÀvla grym den blev smile
Har sjÀvl köpt mej en volvo 945 Turbo som jag ska köra med i vinter.
FrÄgan e hur lÀnge den fÄr va orginal tongue haha

Sponsorer:
MDS.se
Jallegraphics.com
Inredningsverkstaden.nu

271

TÀnkte att medan Rille vilar upp sig kan jag bjuda pÄ en bild till pÄ hans sanslösa "Recycled". Jag har visserligen överlÀmnat ett antal bilder som jag tog nere pÄ VallÄkra till Rille och tanken med det Àr att han sjÀlv ska fÄ vÀlja vilken/vilka av dom han vill lÀgg upp respektive ev behÄlla för sig sjÀlv.

MEN, en bild ska du inte kunna vÀlja bort Rille! Den hÀr! För det Àr ju sÄ att bilar inte bygger sig sjÀlva. wink

http://www.haellquist.com/forumsbilder2012/120822/_DSC5752b.jpg
En omtumlad och rörd mÀstare och hans verk!

Sjukt bra resultat rille! Har inte haft den Àran att se den IRL Àn, men av bilderna att dömma ser det kanon ut smile

Hela fronten och fram till b-stolpen, ser det ut som nÄgot volvo skulle kunnat producera. Lagomt egen och lagomt diskret. Ideer som dyker upp i efterhand (alltsÄ inte kritik) Àr en mer vÄgad bakdel, kanske korta bilen 10-20cm, bygga 2ddr med c30 bakdel. wink

Hoppas man fÄr se den pÄ Elmia2k13, för i Är Àr det slut pÄ biltrÀffar för min del pga studier.

Jalle: TACK kompis...

MrSandgren:Tar det lugnt just nu och samlar kraft, börjar landa igen... Och sjÀlvklart sÄ kommer det uppdateringar i vinter... =P

Moose79: Tackar...    Helt original kan man ju inte Ă„ka... big_smile

MrH: Den bilden gillar jag... big_smile
Ja det var mÄnga kÀnslor som spökade, men Àr sÄ j...a glad att jag bet ihop och körde pÄ sÄ att S80in kunde visas upp pÄ VallÄkra...
Och dina bilder Àr kanon, tack..

Cheeze: TACKAR....   NĂ€sta mĂ„l Elmia 2013... =P

FrÄn början var det meningen att nya S80ins bak lampor m,m skulle pÄ bilen, men tyckte det var kul att se om det gick att göra nÄgot Ät originalet i stÀlle...

Men allt gÄr att bygga om... Och det kommer en vinter i Är ocksÄ... wink

Rille K

http://forumbilder.se/images/d32012112920A3548.jpg
Ja just nu stÄr bilen/bilarna och samlar damm...
HÄller pÄ att laddar batterina för att fÄ lite ny kraft att sÀtta igÄng igen...
Har lite sido projekt som ska fixas i höst Ät lite folk först...

Kommer bla leka lite med pennorna igen, har inte anvÀnt dom pÄ ett tag nu... =P

Rille K

rilleK skrev:

http://forumbilder.se/images/d32012112920A3548.jpg
Ja just nu stÄr bilen/bilarna och samlar damm...
HÄller pÄ att laddar batterina för att fÄ lite ny kraft att sÀtta igÄng igen...
Har lite sido projekt som ska fixas i höst Ät lite folk först...

Kommer bla leka lite med pennorna igen, har inte anvÀnt dom pÄ ett tag nu... =P

Ja det var lÀngesen man fick se lite artwork frÄn herrn! smile Dags att börja testa lite med airbrushen kanske???

Senaste redigerad av Brinka (2012-09-01 11:24:35)