Sv: Christoffer01ÂŽs Volvo 745 A-traktor
Tjenna! nice projekt trÄd. vart köpte du slipgrunden? ![]()
Du befinner dig här: Forum / ProjekttrĂ„dar / Christoffer01ÂŽs Volvo 745 A-traktor
Sidor FöregÄende 1 ⊠8 9 10 11 NÀsta
Du mÄste logga in eller registrera för att svara
Tjenna! nice projekt trÄd. vart köpte du slipgrunden? ![]()
Tjenna! nice projekt trÄd. vart köpte du slipgrunden?
Tackar jag köpte den pÄ http://www.tipro.se/
Blir kanon detta..men jag skulle nog bryta av med lite trÀdetaljer (fÄ bort de kantiga flaket)Men hur som helst sÄ blir det bra. ![]()
Blir kanon detta..men jag skulle nog bryta av med lite trÀdetaljer (fÄ bort de kantiga flaket)Men hur som helst sÄ blir det bra.
Tackar, nu nÀr jag har valt att inte ha flakluckan kvar sÄ har jag valt att göra precis som du sÀger och bygga flaket i trÀ ![]()
Journeyman skrev:Blir kanon detta..men jag skulle nog bryta av med lite trÀdetaljer (fÄ bort de kantiga flaket)Men hur som helst sÄ blir det bra.
Tackar, nu nÀr jag har valt att inte ha flakluckan kvar sÄ har jag valt att göra precis som du sÀger och bygga flaket i trÀ
Intressant ! ![]()
Idag blev det inga bilder dÄ det inte funkar att ladda upp
Men alla fall idag sĂ„ har jag slipat klart allt och Ă€ven grundat om lite stĂ€llen pĂ„ epan dĂ€r jag slipat igenom. Ăven sĂ„ har jag startat epan för första gĂ„ngen pĂ„ ett halv Ă„r, och vad ska man sĂ€ga det var bara att ladda batteriet och vrida pĂ„ nyckeln
Nej nu ska jag sova för att orkar med 10-12 timmar till i garaget och göra klart inför lackeringen imorgon ![]()
Idag tog jag tag i den gamla korckskadan som förra Àgaren gjort, och har Àven gjort klar lÄset till flaket. SÄ just nu har jag bara ett problem med hur jag ska koppla in lÄsmotorn för det Àr ju vÀnda poler pÄ den för att den ska funka Ät olika hÄll. SÄ har nÄgon nÄgot förslag?
Har samma problem med lÄsmotorn har du löst det Àn?
Btw nice projekt! ![]()
Christoffer01 skrev:Idag tog jag tag i den gamla korckskadan som förra Àgaren gjort, och har Àven gjort klar lÄset till flaket. SÄ just nu har jag bara ett problem med hur jag ska koppla in lÄsmotorn för det Àr ju vÀnda poler pÄ den för att den ska funka Ät olika hÄll. SÄ har nÄgon nÄgot förslag?
Btw nice projekt!
Tackar, jag löste det genom att inte anvÀnda nÄgon lucka alls efter som den inte fungerande som jag ville, men annars sÄ finns det ju starkare motorer att köpa (om man har rÄd) annars sÄ kan man ju ta en original huvlÄsning och öppna manuellt via en vajer i hytten.
Efter en lÄng dag och mycket om och men sÄ blev epan lackerad!!!
SÄ nu fÄr det sÄ och torka tills pÄ söndag dÄ det blir polering av bilen för bÀsta resultat
Dock sÄ blir det inga bilder idag heller dÄ det inte funkar idag med ![]()
Christoffer01 skrev:Idag tog jag tag i den gamla korckskadan som förra Àgaren gjort, och har Àven gjort klar lÄset till flaket. SÄ just nu har jag bara ett problem med hur jag ska koppla in lÄsmotorn för det Àr ju vÀnda poler pÄ den för att den ska funka Ät olika hÄll. SÄ har nÄgon nÄgot förslag?
Btw nice projekt!
har en lösning med 3 vÀgs kontakt/brytare! och en finurligt 2 relÀer koppling, har elshemat pÄ jobbet
Fan va jobbigt det Àr nÀr det inte funkar att ladda upp bilder!! Och speciellt just nu nÀr den Àntligen har blivit lackerad och hÄls pÄ att sÀtta ihop
Men det blir vÀll att bildbomba sedan nÀr allt funkar istÀllet ![]()
Efter mycket om och men sÄ har jag valt att börja ladda upp bilder pÄ http://imageshack.us tills Gatbilar.se börjar funka korrekt igen.
VARNING FĂR EXTREMT MYCKET BILDER!!
Efter en arbetsdag pÄ 14 timmar med slipning och stÀdning sÄ blev Àntligen epan lackad under kvÀllen ![]()

TÀltet stÀdat och plastat inför lackeringen

Allt pÄ plats för att lackeras ![]()

Lackat
![]()
Efter lÄtit epan sÄ ett par dagar sÄ lacket hÀrdat ordentligt sÄ blev de att montera den HELT nya framrutan, dÄ det inte gÄr att köpa begagnande pÄ skroten.

Dörren ute i solen

Ytorna dÀr butylbandet ska vara primat med 3m fÀrg

Ăven rutan primad för att butylbandet ska fĂ€sta ordentligt

Butylbandet monterat

Och tillslut nya rutan monterad, sÄ nu Àr det bara listerna som fattas.
Ăntligen var epan ute och ihop plockningen pĂ„börjad.

Nya baklysen

Nya rutan ![]()
Mer bilder kommer snart ![]()
Senaste redigerad av Christoffer01 (2012-08-03 23:46:35)
Monteringen fortsÀtter 
Nya rutor och elhissar har blivit omsvetsade för att passa istÀllet för dom gamla med vevar

Nytt batteri pÄ plats 12v 180amp

Limmat allt med 3m Fastbond 30

BaslÄdan klÀd och elementen monterade

Och sÄ Àven dom hÀr
Senaste redigerad av Christoffer01 (2012-08-03 23:59:54)
snyggt! första gÄngen du lackde nÄgot större eller?:)
ser kanon ut pÄminner om min gamla traktor:)
snyggt! första gÄngen du lackde nÄgot större eller?:)
Tackar
Nej jag valde att ta hit en riktig lackerare som fick göra de istÀllet.
ser kanon ut pÄminner om min gamla traktor:)
Tackar ![]()
det ser groteskt bra ut ![]()
det ser groteskt bra ut
Tackar
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Under dom senaste dagarna har jag gjort en del, som t.ex lackat stötfÄngarna svarta, klÀtt mer sker med vinyl, monterat, stÀdat mm. 
Polering pÄ G (Inte jag som polerar)

Lite helhets bilder (Dock lite mörkt ny kommer senare)

(grillen ska lackas senare)
Liten film pÄ en test av ljudsystemet, Dock Àr inte 5,26:orna pÄ plats Àn.
https://www.youtube.com/watch?v=WOM9qMP ture=g-upl
Senaste redigerad av Christoffer01 (2012-08-08 22:56:21)
Grymt bra jobbat...
Ser riktigt bra ut...
Vet inte om du redan gjort det, men glöm inte att rost skydda allt ordentligt....
Mvh R
Demmpa skrev:snyggt! första gÄngen du lackde nÄgot större eller?:)
Tackar
Nej jag valde att ta hit en riktig lackerare som fick göra de istÀllet.
crazylazer skrev:ser kanon ut pÄminner om min gamla traktor:)
Tackar
okej! vart riktigt snyggt!
Grymt jobbat killen!USA fronten pÄ plats,snart tuta o köra dÄ?
Sidor FöregÄende 1 ⊠8 9 10 11 NÀsta
Du mÄste logga in eller registrera för att svara
Du befinner dig här: Forum / ProjekttrĂ„dar / Christoffer01ÂŽs Volvo 745 A-traktor
Du Àr inte inloggad. Logga in eller registrera dig.