1

TrÄd: SimbaŽs Audi TT Quattro

ProjekttrÄden skapades utan problem.

Sponsorer för Runball Rally 2014:
SMO-Svensk Motoroptimering
TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Sv: SimbaÂŽs Audi TT Quattro

Hej smile

TÀnkte att det Àr lika bra att skapa en projekttrÄd nu nÀr man har semester och gott om tid att skriva ordentligt smile

Har tidigare byggt pÄ en Amazon och en Golf och haft trÄdar hÀr pÄ forumet! Jag har dock lÀngtat efter nÄgot nyare att bygga pÄ, sÄ i Tisdags för en vecka sedan införskaffade jag mig en Audi TT -00 att pyssla med och utveckla!

http://www.gatbilar.se/galleries/295/3/50115e686eaab.jpg

http://www.gatbilar.se/galleries/630/3/50115e69bdda3.jpg

Efter bilderna skulle alla planer för framtiden följt hade jag tÀnkt mig, men fÄr vÀl dra den trÄkiga historien först...

Har letat efter en TT ett tag och lÀst pÄ om allt, undersökt vanliga fel, provkört och kollat flera stycken! Hittade en som var i vÀldigt bra skick och sÄg fin ut. Efter att ha prutat ner bilen 9000kr och fÄtt Àgaren att besiktiga den utan anmÀrkningar drog jag, min flickvÀn, pappa och svÀrfar dit för att kolla. Jag och pappa köper upp inbytesbilar frÄn den lokala bilhandlaren och sÀljer vidare, sÄ det finns en hel del "rutin" frÄn vÄr sida. Dessutom sÀljer svÀrfar bilar Ät privatpersoner vid sidan om sitt vanliga jobb. Alla tre provkör och ingen hittar nÄgot! Inga missljud eller konstigheter nÄgonstans! Och vi provar den pÄ alla sÀtt eftersom vi vet att mÄnga gÄtt hÄrt!

AffĂ€r görs och vi drar hemĂ„t glada som tusan! Onsdagen Ă€gnas Ă„t lite glidande pĂ„ kvĂ€llen, ingen buskörning! PĂ„ torsdagen glider jag och flickvĂ€nnen ner i Åhus kollar pĂ„ den stora bechhandbollsturneringen. PĂ„ vĂ€gen hem kör jag ut pĂ„ en 70-vĂ€g och accelererar, lĂ€gger i trean, gasar och......inget....

Kopplingen/lÄda har gÄtt och lagt sig! Nu stÄr den pÄ Audi-verkstad och jag har fÄtt tid den 21 Augusti för rivning...

Inte den utgĂ„ng jag förvĂ€ntat mig vid köpet! Ägt bilen lite mer Ă€n en vecka nu och den har stĂ„tt pĂ„ verkstad 6 dagar...Kört ca 20 mil, varav 10 hem frĂ„n köpet...

Menmen, olyckan Àr skedd, inget att göra förutom att fixa det! Nya tag smile

Planer inför vÄren 2013:

*Helfoliering
*Nya feta fÀlgar
*Nya baklampor
*Nya framlampor
*Uppgraderad vÀghÄllning
*FrÀscha upp motorrummet (lackering/kolfiber)
*Extrem "dekor" och fÀrgmatchning
*Mycket detaljarbete

Hoppas fÄ bilen den 22 Augusti och kommer dÄ börja med motorrummet direkt! Det ska skina och blÀnka wink

Hoppas att man lyckas locka nÄgra följare hÀr smile LÀngtar sjÀlv tills alla grymma trÄdar drar igÄng igen!

Tills vidare smile

/Simba

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Lite schysta fÀlgar brukar kunna fÄ igÄng folks Äsikter tongue

Bilen kommer att folieras matt, om det blir svart eller vit ÄterstÄr att se!

Förslag pÄ fÀlgar om det blir svart:

art:http://www.gatbilar.se/galleries/859/3/5011abdb1da2a.jpeg
Nr.1

http://www.gatbilar.se/galleries/200/3/5011abdc7b546.jpeg
Nr.2

http://www.gatbilar.se/galleries/584/3/5011ad2de18a0.jpeg
Nr.3

Förslag pÄ fÀlgar om det blir vit:

http://www.gatbilar.se/galleries/133/3/5011ac64ecc3a.jpeg
Nr.1

http://www.gatbilar.se/galleries/866/3/5011ac66646a8.jpeg
Nr.2

http://www.gatbilar.se/galleries/738/3/5011ae202089a.jpeg
Nr.3

(Bilder tagna frÄn carlab.se)

Vad sÀger folket? smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

NÀst sista fÀlgarna wink
Och inte nÄtt svart.för vanligt nu tycker jag. Mitt förslag Àr en matt blÄ metallic fÀrg istÀllet och mörka fÀlgar till med blank kant

Eplamojje skrev:

NÀst sista fÀlgarna wink
Och inte nÄtt svart.för vanligt nu tycker jag. Mitt förslag Àr en matt blÄ metallic fÀrg istÀllet och mörka fÀlgar till med blank kant

Gillar ocksÄ dom smile

Har varit inne pĂ„ blĂ„tt ocksĂ„ faktiskt, Ă€r riktigt snyggt! Även orange! Eftersom jag inte ska bygga om med kjolpaket eller större karossmodifikationer sĂ„ letar jag efter en fĂ€rg som passar TT:ns former original, har vĂ€ldigt stor betydelse vad man vĂ€ljer! Har en klar vision av den vit, men blĂ„tt Ă€r klart intressant...

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Vet att det Àr gjort innan, men vitt och kolfiber Àr oslagbart! Kör pÄ det och fÀlg nr2 av alternativen till vitt smile

rillenille skrev:

Vet att det Àr gjort innan, men vitt och kolfiber Àr oslagbart! Kör pÄ det och fÀlg nr2 av alternativen till vitt smile

Ja det Àr alltid snyggt smile

Blir det vitt kommer vinge,bakspeglar, en liten lÀpp dÀr framme och diffusern dÀr bak vara av kolfiber! Sen kommer dörrar och huv prydas av dekaler i kolfiber-folie a la Gumball-style!

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Listen up people!

Vad anvÀnder ni för medel för att hÄlla skinnklÀdseln frÀsch?

Köper ni biltillverkarnas egna medel? Rekommenderar ni en speciell tillverkare? Eller har ni nÄgra egna tips att dela med er av?

Svar mottages tacksamt smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

kommer ihĂ„g nĂ€r jag hade min A3 TSq med den gula skinn inredningen. NĂ€r jag köpte den var det senapsgult och skabbigt. Åkte till mekonomen och köpte leather cleaner eller vad den hette. gul flaska med liten borste pĂ„. Riktigt riktigt bra medel, gör rent pĂ„ djupet och inpregnerar det smile

16v SOHC all the way

Fan va synd med lÄdan hmm
SjÀlv sÄ provkörde ja en Audi TT RS i förrgÄr smile gick sÄ in i h....

Jag skulle kört pÄ fÀlg nr.2 fast plasti dippat den mattsvart
Mattvit bil med kolfiber detaljer och svarta lysen runtom smile

Sponsorer:
MDS.se
Dekorfilm.se
Jallegraphics.com
Inredningsverkstaden.nu

Jinx87 skrev:

kommer ihĂ„g nĂ€r jag hade min A3 TSq med den gula skinn inredningen. NĂ€r jag köpte den var det senapsgult och skabbigt. Åkte till mekonomen och köpte leather cleaner eller vad den hette. gul flaska med liten borste pĂ„. Riktigt riktigt bra medel, gör rent pĂ„ djupet och inpregnerar det smile

LÄter ju toppen, ska kolla upp det! Tack för tipset smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

MOOSE79 skrev:

Fan va synd med lÄdan hmm
SjÀlv sÄ provkörde ja en Audi TT RS i förrgÄr smile gick sÄ in i h....

Jag skulle kört pÄ fÀlg nr.2 fast plasti dippat den mattsvart
Mattvit bil med kolfiber detaljer och svarta lysen runtom smile

Ja inte vad man rÀknat med sad RS:en Àr grym! Finns kjolpaket till gamla TT:n som gör om den till RS, tanken var ju att köpa det, men dom pengarna fÄr lÀggas pÄ koppling...:/

Lutar starkt Ät vitt och kolfiber, Àlskar det smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Riktigt fin utgĂ„ngs bil:-) ja tycker tror att mattvit med kolfiber kommmer  blir riktigt snyggt med fĂ€lg nummer tvĂ„. hoppas du fĂ„r till backa bilen snart sĂ„ vi fĂ„r lite bygg bilder.

Nr 3 visst den Àr svart,men den var frÀsch!

Nytt Är 2013 mot olika bilutstÀllningar!
Sponsorer 2013 rekommenderar bÀgge..

www.abswheels.se
Dekaltrim nu

//////////-Shockingblue on tour-//////////

Mvh/L-G

Lundb0rg skrev:

Riktigt fin utgĂ„ngs bil:-) ja tycker tror att mattvit med kolfiber kommmer  blir riktigt snyggt med fĂ€lg nummer tvĂ„. hoppas du fĂ„r till backa bilen snart sĂ„ vi fĂ„r lite bygg bilder.

Ja det Àr vÀldigt bra former att jobba med smile Tror att dom fÀlgarna kan fÄ det att sticka ut lite extra! TyvÀrr kommer inte bilen för ens den 21 augusti...

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Journeyman skrev:

Nr 3 visst den Àr svart,men den var frÀsch!

Visst Àr den frÀsch smile Blir en ganska klassisk stil med vitt och kolfiber, sÄ ska försöka hitta nÄgra annorlunda fÀlgar att bryta av med smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

SlÀnger ut en frÄga till!

Vad har ni dÀr ute för erfarenhet av Foliering?

Hiss eller diss?

Senaste redigerad av Simba (2012-07-29 18:08:38)

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Positiva Àr vÀl att det blivit ganska billigt nu nÀr det blivit vanligare och sen kan man ju byta fÀrg och utseende lite lÀttare Àn vanlig lack!

Negativa Àr nog finish och stryktÄlighet!

Om du folierar sÄ se till att fÄ dörröppningar och liknande gjort ocksÄ, ser lite dumt ut annars!

Ska bli kul att se resultatet smile

Hade folering pÄ min grill förra Äret.Drog bort detta pgav foleringen slÀppte och blev bara vÀrre med tiden.

www.abswheels.se
Dekaltrim nu

Mvh/L-G

rillenille skrev:

Positiva Àr vÀl att det blivit ganska billigt nu nÀr det blivit vanligare och sen kan man ju byta fÀrg och utseende lite lÀttare Àn vanlig lack!

Om du folierar sÄ se till att fÄ dörröppningar och liknande gjort ocksÄ, ser lite dumt ut annars!

Att bara foliera utsidan gÄr ju bÄde snabbt och Àr inte sÄ farligt dyrt! Det drar ivÀg nÀr man ska ta insidan av dörrar och liknande, men det vill man sjÀlvklart, annars ser det riktigt fuskigt ut! Har sÄ mÄnga idéer pÄ utseendet och fÀrger, sÄ hade eventuellt tÀnkt göra om det redan nÀsta sommar igen, men dom lÀmnar vÀl 4 Ärs garanti pÄ de flesta stÀllen?

Sen stÄr det att det ska tÄla stenskott? NÄgon som vet? Har hittat trÄdar dÀr dom klagat Ä just det, men dom har varit frÄn -07 och -08 sÄ antar att det utvecklats en del!?

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Journeyman skrev:

Hade folering pÄ min grill förra Äret.Drog bort detta pgav foleringen slÀppte och blev bara vÀrre med tiden.

TrÄkigt sad Folierade du sjÀlv eller var det firma som gjorde det? Vilket mÀrke pÄ produkten?

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Simba skrev:
rillenille skrev:

Att bara foliera utsidan gÄr ju bÄde snabbt och Àr inte sÄ farligt dyrt! Det drar ivÀg nÀr man ska ta insidan av dörrar och liknande, men det vill man sjÀlvklart, annars ser det riktigt fuskigt ut! Har sÄ mÄnga idéer pÄ utseendet och fÀrger, sÄ hade eventuellt tÀnkt göra om det redan nÀsta sommar igen, men dom lÀmnar vÀl 4 Ärs garanti pÄ de flesta stÀllen?

Sen stÄr det att det ska tÄla stenskott? NÄgon som vet? Har hittat trÄdar dÀr dom klagat Ä just det, men dom har varit frÄn -07 och -08 sÄ antar att det utvecklats en del!?

Foliering kan dock ge ett vÀldigt tufft utseende! TÀnker du dig med Gumballstil ocksÄ sÄ tror jag det kan bli vÀldigt bra! VÄga prova smile

Gumball-stil kommer det bli smile Blir stor "01"-dekal pÄ varje dörr plus lite andra mÀrken hÀr och dÀr! Förmodligen i kolfiber till det mattvita!

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil

Simba skrev:
Journeyman skrev:

TrÄkigt sad Folierade du sjÀlv eller var det firma som gjorde det? Vilket mÀrke pÄ produkten?

LÀmnade ivÀg detta till ett företag(i stockholm) som folierar ex sportbilar i miljonklassen!Man funderar hur nöjda Àr de nÀr det hÀmtar sina miljonbilar?? smile smile rev bort detta efter ca 5 mÄn.Vet tyvÀrr ej vilket mÀrke.

...Lackade istÀllet grillen Àr nu mera nöjd!

Simba Varför inte lacka om bilen i stĂ€llet ?Eller har du kanske redan en ''bild i huvet''..  wink

www.abswheels.se
Dekaltrim nu

Mvh/L-G

Journeyman skrev:
Simba skrev:
Journeyman skrev:

LÀmnade ivÀg detta till ett företag(i stockholm) som folierar ex sportbilar i miljonklassen!Man funderar hur nöjda Àr de nÀr det hÀmtar sina miljonbilar?? smile smile rev bort detta efter ca 5 mÄn.Vet tyvÀrr ej vilket mÀrke.

...Lackade istÀllet grillen Àr nu mera nöjd!

Simba Varför inte lacka om bilen i stĂ€llet ?Eller har du kanske redan en ''bild i huvet''..  wink

AjdÄ, lÄter inte bra alls sad

Anledningen till att jag Àr sugen pÄ att foliera Àr nog för att det Àr sÄ lÀtt att byta! Kommer nog ha tvÄ versioner under nÀsta sommar, kanske tre, beroende pÄ vilka pÄhitt och evenemang som kommer upp!

Inspirationen kommer frÄn Jon Olsson och jag vet att han har varit sjukt nöjd med sina folieringar smile

TCG BodyworX
Kristianstad Automobil