Sv: sirmiro´s Nissan Stagea RS4

Nu finns en känsla att jag vill hem. =P

Och jag skulle vilja ha in nästa lön, så det går att skicka efter kolvarna...
Har satt som mål att kunna åka till rudskogen i Juli med bilen. (Åka till - inte åka på!)

Dock är det en teknisk lösning jag inte kommit på hur jag löser helt - kylningen till lådan.
Men det ska nog ordna sig. wink

Någon som vet om flödet från kylaren måste gå stadigt nedåt i den undre slangen - eller om det kan gå hur som helst utan att störa flödet?

Inser att jag kommer ha ont om utrymme i motorrummet... wink

Mikael Rosencrantz
Projekttråd - Nissan Stagea

Det kommer att bli bra, Micke smile

Kärlek växer inte på träd, de byggs i Tyskland wink

Jo, det hoppas jag. =P
Men platsbristen är enorm när jag tänker på det, men det måste gå. wink

Mikael Rosencrantz

Ingen som vet med kylvattnet?

Mikael Rosencrantz

vet inte hur slangarna går, om det sitter en pump där så borde det inte ha så stor betydelse.

Zlobo

Tack till:
BSR, ACM, 034motorsport
Sveriges Snabbaste sportquattro replika

Dags att dra igång detta på riktigt snart? smile

Jag har en galen idé - men jag tvivlar på att det finns tillräckligt med tid, om jag inte kan tillverka saker när jag är i Norge... =P

Skulle egentligen behöva få in bilen i solidworks så jag har allt i 3D - men det får bli ett annat år. wink

De småsaker som ska ordnas:

* Motor - byggs för 1200hk som det ser ut. Just nu står ett tomt block, så det är ju 'lite' jobb...

* Inredning - för att ha rätt att ställa ut en bil idag krävs ett multimediabygge - så då får man väl försöka med det... wink Hur många skärmar tycker ni behövs? wink

* Exteriör - 'vässa' vissa ställen på bilen så det blir mer racetankar om den, den är lite väl rund nu. (Hoppas dock slippa lacka om den nu - jag har inte tid att vänta på lackerare som tar 5månader på sig)

* Undertill - Jag ska ha mitt platta j***a golv, hur lång tid det än tar. wink

Bilen kommer aldrig bli klar - men målet är att ha den så jag är nöjd till påsk. wink
Dagen bilen blir helt klar är jag rädd att det blir en kula i min skalle då jag saknar fler utmaningar. wink

Vad ska vi säga - börja med bilduppdateringar i augusti igen?
Det har ju inte hänt allt för mycket - men det kommer bli att slita i vinter. wink

Mikael Rosencrantz

(Lägger in ett inlägg jag lagt på andra sidor så det finns med här med.)

Dags att börja bygga - och därmed börja sprida ut info om att man bygger för att få en grund när man talar om samarbete. smile

Den projekttråd som kommer uppdateras blir på gatbilar.se

På andra sidor kommer sporadiska bilder komma.

Det finns ingen anledning att ljuga eller förneka det. Det som kommer till andra sidor kommer för att nå ut till folk - det på gatbilar.se kommer för att jag tycker det är kul.

Mål nummer ett med bygget är att stå med bilen i A-hallen på Elmia.
Det bör gå...
Priser siktar jag inte på, kommer de så kommer de... Det finns andra som förtjänar dem mycket bättre vid alla tillfällen.

Så varför går jag ut med detta? Varför ska en gammal kombi släppas in?

* Motor byggs för 1000+hk

* Första utkastet på inredning ger 15st högtalare och 10st skärmar

* Utvändigt byggs bilen för fungerande aerodynamik på bana

En gång i tiden kom en amerikansk film som förändrade bilbyggandet drastiskt - den går under smeknamn TFATF.
Efter den filmen kom folk fram till att en ultimat bil ser bra ut, går bra (<10.999s/402m) & har ett bra multimediasystem.
Lägg till nordslingan på <10m så kan jag hålla med.

Mitt mål är att klara de 4 punkterna.
Välkomna att följa resan - mer information kommer så snart bygget börjar på riktigt. smile

Mikael Rosencrantz

Lycka till med dina mål!!! Kommer följa dig steg för steg här på forumet.... big_smile

Rille K
Kolla gärna in min hemsida, www.rille-k.se..
Där finns lite historia, bilder på tidigare bilar, länkar till alla sponsorer m,m..   

rilleK skrev:

Lycka till med dina mål!!! Kommer följa dig steg för steg här på forumet.... big_smile

Tack! big_smile
Som jag följer dina byggen då, och snattar lite idéer. wink

Mikael Rosencrantz

Det finns en fördel med att jobba - man får pengar till massa tok.
Det finns en nackdel med att jobba - man har ingen tid till tok...

Fördel med att vara låst i världens ände - man får många galna idéer.
Nackdel med att vara låst i världens ände - idéer tar tid att genomföra...

Har nu 1100 dioder som alla behöver lödas med motstånd, sladdar osv - och placeras i ett av ca 400st 3mm hål som ska forma en bild... Tankarna just nu är att det blir mer än ett ställe den bilen hamnar på - så jag lär löda dioder under denna vinter. wink

Allt med motorn ligger under dvala - blocket är på kontroll för att granskas till 100% - och är det inte 100%-igt så måste jag få tag på ett nytt block, och då vet man aldrig vad det slutar med. wink Funderar på att kanske köra en rejäl strokening... wink

Just nu skulle jag vilja hem till bilden, slipa ner motorrummet och få på svart färg där... smile

Mikael Rosencrantz

Kul att se dig sist i Västerås, blev faktiskt överraskad av din närvaro tongue

Ontopic: Det ordnar sig med projektet, satsa på nästa och jobba mkt i garaget under vintern wink smile

Kärlek växer inte på träd, de byggs i Tyskland wink

så nöjd återigen att ja inte bor nära dig så ja inte behöver hjälpa med lysdioderna.. big_smile
Men blir nog bra dedär bara d blir klart, själv har min enhörning blivit homo på sistone tror jag då den utför dagliga rö*knu**ningar av mig med sitt fanskap.. suck...
Med denhär farten kommer d snart video på Youtube "How To Destroy an RB26DETT"....  MORR

Senaste redigerad av Mathias1986 (2012-09-18 11:12:07)

Sponsorerad av Futurez.Fi

CarpeDiem skrev:

Kul att se dig sist i Västerås, blev faktiskt överraskad av din närvaro tongue

Ontopic: Det ordnar sig med projektet, satsa på nästa och jobba mkt i garaget under vintern wink smile

Detsamma. smile
Råkade vara i rätt land. wink

Jag hoppas hinna komma till garaget - först och främst för att ta mått.. Kan bli så illa att sakerna byggs utanför bilen... Hoppas få tid att lösa allt...

Mikael Rosencrantz

Mathias1986 skrev:

så nöjd återigen att ja inte bor nära dig så ja inte behöver hjälpa med lysdioderna.. big_smile
Men blir nog bra dedär bara d blir klart, själv har min enhörning blivit homo på sistone tror jag då den utför dagliga rö*knu**ningar av mig med sitt fanskap.. suck...
Med denhär farten kommer d snart video på Youtube "How To Destroy an RB26DETT"....  MORR

De väger ju inget, så jag kan ju skicka dem till finland. wink

Nejdå, det är en enhörning. smile Se 'gone in 60 seconds' igen om du glömt hur en enhörning beter sig. wink

Se bara till att toppen klarar sig så blockar vi hem bättre block. wink

Mikael Rosencrantz

Skall bli riktigt roligt att följa den resa smile Och jag kna lova dig att löda lösa dioder är jätte roligt tongue
Kör hårt nu big_smile

MRsandgren skrev:

Skall bli riktigt roligt att följa den resa smile Och jag kna lova dig att löda lösa dioder är jätte roligt tongue
Kör hårt nu big_smile

Hoppas kunna styra den åt rätt håll bara. wink
Dioderna ska bli kul. Ser faktiskt fram emot att komma hem och löda. wink

Mikael Rosencrantz

sirmiro skrev:
rilleK skrev:

Tack! big_smile
Som jag följer dina byggen då, och snattar lite idéer. wink

Hahaha helt okej.... big_smile
Ska bara försöka komma igång igen...

Rille K
Kolla gärna in min hemsida, www.rille-k.se..
Där finns lite historia, bilder på tidigare bilar, länkar till alla sponsorer m,m..   

Wiihoo!!!

Fick besked idag att mitt block är utom räddning. tongue

Nu är det bara se till att få det svetsat på ett snyggt sätt så jag får ett nytt vardagsrumsbord. wink

Att jag får spendera x antal tusen på ny motor och vänta på den ett antal månader gör väl bara att man kommer in i rätt stress... wink

Mikael Rosencrantz

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556151_10151098156719151_51746627_n.jpg

Då var mönstret borrat, nu ska det bara i dioder i alla hål. smile

Mikael Rosencrantz

Upptäckte just att räknaren gått över 100.000 visningar. big_smile
Stort tack. big_smile

Mikael Rosencrantz

Ser verkligen framemot resultatet på de här med dioderna kommer bli grymmmmt big_smile big_smile

Kan lugnt säga att din stagea kommer bli jävla grym när den e klar.. big_smile Hoppas du tar min topphastighet sen då när den e klar.. wink får ju tänka på att min e väldigt lätt trimmad ännu.. hihi

Sponsorerad av Futurez.Fi

MRsandgren skrev:

Ser verkligen framemot resultatet på de här med dioderna kommer bli grymmmmt big_smile big_smile

Jag hoppas det jag med, ska bli kul att se dem på plats. big_smile
Lite synd att 2st hål är felplacerade med ca 2mm bara, men det går nog att ordna. smile

Mikael Rosencrantz

Mathias1986 skrev:

Kan lugnt säga att din stagea kommer bli jävla grym när den e klar.. big_smile Hoppas du tar min topphastighet sen då när den e klar.. wink får ju tänka på att min e väldigt lätt trimmad ännu.. hihi

Jag hoppas på det. smile
Men det är mycket jobb. wink

7000rpm ska ge ca 340km/h - vet inte om jag vill sitta i bilen då...

Mikael Rosencrantz

sirmiro skrev:
MRsandgren skrev:

Jag hoppas det jag med, ska bli kul att se dem på plats. big_smile
Lite synd att 2st hål är felplacerade med ca 2mm bara, men det går nog att ordna. smile

Jo la märket till dom hålen men det är ju lätt fixat big_smile