DÄ kör vi vÀl lite dörrpaneler!

Tillverkning av bafflar.

HalvfÀrdiga bafflar i vÀntlÀge.

Provar passformen pÄ bafflarna för mellanregisterna.

En dörrpanel frÄn en donatorbil hÀngd pÄ plats och baffeln till mellanregisterhögtalaren klÀmd pÄ plats för kontroll. JodÄ, det Àr presspassning pÄ det upptagna hÄlet i panelen. 

DÄ instrumentbrÀdan delvis tÀcker högtalaren pÄ vÀnster sida nÀr dörren Àr stÀngd gÀller det att kolla placeringen noga.

Och sÄ vill jag att det ska bli diskreta former.

DÄ har Àven midbasens baffel kommit pÄ plats och bÄda bafflarna Àr fixerade med lite smÀltlim. Provar givetvis ut lÀget med högtalare pÄ plats. JodÄ, du ser rÀtt, midbasens galler Àr grÄtt medan mellanregistrets Àr svart. Vet inte om det skall vara sÄ eller om det blivit nÄgot knas nÀr kittet packades hos DLS. FÄr kolla det, annars Àr det bara att lacka basens galler sÄ Àr det problemet löst.

Ăr nöjd med placeringarna sĂ„ nu gĂ€ller det bara att fĂ„ till det likadant pĂ„ höger sida ocksĂ„.

Plastade lite förstÀrkningar pÄ baksidan innan jag dels delar pÄ panelerna och dels spÀnner fleece över bafflarna.

Dörrspegeln med mellanregistret Àr lossat och originalklÀdseln borttagen runt baffeln. Tanken med att ta bort klÀdseln och "skummet" under Àr att fleecen skall komma i samma nivÄ som originalklÀdseln. Fleecen skall sen drÀnkas i polyester som nÀr den hÀrdat skall slipas slÀt. DÀrefter tar jag bort en remsa till av originalkÀdseln och lÄter ett lager glasfibervÀv gÄ ut över den frilagda ytan. PÄ sÄ vis tÀcker jag skarven mellan fleecen och "skummet".

Fleece strÀckt och smÀltlimmad pÄ plats.

HÄller ner fleecen i baffeln med lite hÀftklammer.

Med fleecen fixerad renskar jag lÀngs ytterkanterna och sen pÄ med massor med polyester sÄ att fleecen blir genomdrÀnkt.

HÀr dom bÄda dörrspeglarna. Jag gjorde pÄ samma sÀtt med dessa som med dörrpanelerna.
Jo just det, det har kommit ett paket ocksĂ„. Ănda frĂ„n Hong Kong.

Vad det Àr i paketet? Det tar vi senare! 
Det var allt för nu! FortsÀttning lÀr följa men nu skall jag ta en duch och förhoppningsvis bli av med allt slipdamm.