Update 12/8
Tjenare
Nu gÄr de Àntligen att ladda upp bilder hÀr igen, sÄ jag drar upp de senaste bilderna jag har. Jag har inte tagit sÄ mkt bilder de sista dagarna pga det inte gick o ladda upp ÀndÄ
nÀsta uppdatering fÄr bli video uppdatering tror jag.
Men nog tjötat hÀr kommer bilderna:

Efter trÀffarna man Àr pÄ blir man ju förbannad att man inte har tid att dra ihop den snabbare...

Jag bestÀmde mig att de var dags att fÄ ut den gamla hÀrvan ur bilen dÄ denna ska göras om. jag började med att lossa den frÄn plinten o lirka ur den, vilket gick smidigt

Den hÀr piskan kommer sparas ihop med 2.6an om den nÄgon gÄng kommer anvÀndas till nÄgot annat kul projekt eller om den sÀljs vidare 

Sedan upp i pallstÀllet o skruva ner oljehuset frÄn den gamla motorn, dÄ den nya har endast vÀrmevÀxlare och de kommer inte rÀcka för den körningen bilen ska palla 

Man vet ju aldrig om grejjerna passar bolton förrÀn man testat sjÀlv och de gjorde det som tur var 

SÄ nu var de dags att pÄbörja inmÄttningen av kompressor plattan

Monterade dit vatten pumpen lite snabbt för o fÄ referensen pÄ hur högt den kommer sitta pÄ sidan 

hÀr Àr det tÀnkt att kompressorn ska sitta, det kommer göras en platta som sitter ut med nÀstan hela sidan av blocket, den kommer Àven innehÄlla ett motorfÀste i nederkant av plattan.

Anledningen till detta Àr just pga detta, kompressor flÀnsen blir för tight med originalet sÄ det gÄr inte att bygga pÄ rör efter kompressorn utan att bygga om motorfÀstet sÄ jag kombinerar detta med kompressorfÀstet 

En snabb vy pÄ line upen med remhjulen, svÄrt o se nu men de verkar bli bra det hÀr 

Sedan fick jag hem min nya bussning till hjÀlparmen pÄ styrningen, sÄ jag drog ur den gamla o fixa ner den nya. kan sÀga att den gamla glappade gott efter alla hÄrda mil 

Flashigt me guld ocksÄ 

Lagrena upplagda för att kunna mÀta ut sÄ ja fÄr rÀtt lager bestÀllda, men eftersom ja saknar mikrometer sÄ har detta blivit liggandes nÄn vecka, men ja ska fÄ hjÀlp av jesper med detta under nÀsta vecka 

toppen Àr tÀt

Var Àven nere hos janne och hÀmtade hem veven som blivit balanserad ihop med svÀnghjul, koppling, remhjul osv.

Janne hjÀlpte mig att sÀtta dit en styrning för kompressorhjulen sÄ de hamnar pÄ samma stÀlle varje gÄng, dÄ det förut kunde skilja sig nÄn mm mellan gÄngerna 

Blev riktigt bra detta sÄ nu Àr det Ànnu nÄgra saker klara för att kunna monteras, det som hindrar mig för att sÀtta ihop motorn just nu Àr att jag ska mÀta upp lagerspelen pÄ veven och sedan kolvbultspelen ihop med jesper.
Utöver detta sÄ har jag Àven fixat dit spakstÀllet för lÄdan, ska dock svetsa dit ett fÀste och en ny "tunnel" för att hushÄlla spakstÀllet i. men detta fÄr ja uppdatera nÀsta gÄng jag har varit i garaget 
Tiden sviker mig lite just nu och Àven under den kommande veckan dÄ jag har en lÀgenhet ja ska mÄla om o lÀgga golv i under nÀsta vecka, men ja ska försöka fÄ mig tid för mercan ocksÄ!
Det var en del av det som hÀnt, vi hörs av mer under veckan som kommer!
mvh stÄngberg