Sv: Jinx87Žs Honda Civic Coupé
Jösses det Àr nog dags att blÄsa liv i projektet igen! Men kan ju sÀga att en paus frÄn alla motorelaterade problem behövdes ![]()
Welcome back!!! ![]()
Hur ser planerna ut nu dÄ?
.
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRĂ DEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU
Welcome back!!!
Hur ser planerna ut nu dÄ?
.
Tackar! haha.
Ska vÀl fortsÀtta dÀr jag avslutade, slÀppa motorn för tillfÀllet och köra vidare pÄ resten av bilen, det Àr ju trots allt det som Àr mest intressant för alla lÀsare, vart nÄgra tusen som kikat in under min borta-period ![]()
Har pillat med upphÀngningen lite till och frÄn hela tiden sedan sist, lite pill att fÄ det perfekt eftersom allt ska bli vitt med röda bussningar
Sen nÀr den blir flyttbar sÄ ska den ivÀg till KA Motor och fÄ sig en felsökning av kunniga grabbar! ![]()
Looken och lacken Àr ocksÄ bestÀmt, dock kommer jag nog inte att avslöja detta förrÀn det syns i trÄden.
Sen ska det in (detta Àr DITT fel!) en massa dioder har jag tÀnkt. ![]()
Tackar! haha.
Ska vÀl fortsÀtta dÀr jag avslutade, slÀppa motorn för tillfÀllet och köra vidare pÄ resten av bilen, det Àr ju trots allt det som Àr mest intressant för alla lÀsare, vart nÄgra tusen som kikat in under min borta-period
Har pillat med upphÀngningen lite till och frÄn hela tiden sedan sist, lite pill att fÄ det perfekt eftersom allt ska bli vitt med röda bussningar
Sen nÀr den blir flyttbar sÄ ska den ivÀg till KA Motor och fÄ sig en felsökning av kunniga grabbar!
Looken och lacken Àr ocksÄ bestÀmt, dock kommer jag nog inte att avslöja detta förrÀn det syns i trÄden.
Sen ska det in (detta Àr DITT fel!) en massa dioder har jag tÀnkt.
Kul att det hÀnder nÄgot igen dÄ!
Blir spÀnnande detta ![]()
Precis som du sÀger sÄ kanske det Àr smart att satsa pÄ "skalet" sÄ lÀnge och lÀmna motorn till nÄgon annan sÄ du inte gÄr och blir helt jÀ**a tokig pÄ det.
Kul med lite dioder i bygget med... alltid roligt att kunna inspirera lite.
...och givetvis sÄ ska jag hjÀlpa dig med det du behöver ![]()
.
Jinx87 skrev:Tackar! haha.
Ska vÀl fortsÀtta dÀr jag avslutade, slÀppa motorn för tillfÀllet och köra vidare pÄ resten av bilen, det Àr ju trots allt det som Àr mest intressant för alla lÀsare, vart nÄgra tusen som kikat in under min borta-period
Sen nÀr den blir flyttbar sÄ ska den ivÀg till KA Motor och fÄ sig en felsökning av kunniga grabbar!
Sen ska det in (detta Àr DITT fel!) en massa dioder har jag tÀnkt.
Det fÄr vi vÀl hoppas pÄ! haha, har för första gÄngen en helt solklar plan bild över hur jag vill att allt ska se ut nÀr bilen Àr klar. SÄ nu Àr det bara att följa mitt checkpapper
Kul att det hÀnder nÄgot igen dÄ!
Blir spÀnnande dettaPrecis som du sÀger sÄ kanske det Àr smart att satsa pÄ "skalet" sÄ lÀnge och lÀmna motorn till nÄgon annan sÄ du inte gÄr och blir helt jÀ**a tokig pÄ det.
Kul med lite dioder i bygget med... alltid roligt att kunna inspirera lite.
...och givetvis sÄ ska jag hjÀlpa dig med det du behöver.
Nu har jag pratat med pojkarna pÄ KA Motor i Stenstorp. Dom verkar ju kunna sina grejjer med japanska bilar, sÄg man ju bara pÄ den vita hondan pÄ elmia ![]()
Lookin good, Lookin good ![]()
.
Efter dagar med felsökning pÄ schemat sÄ upptÀckte jag att gnistan var helt borta. Under tidigare felsökningar sÄ fanns det gnista, men en svag sÄdan. SÄ jag blundade för det och tÀnkte kolla igen, tur va vÀl det!
Förmodligen spolen inne i fördelaren som gett upp, vanligt pÄ honda sÀgs det. SÄ jag köpte mig ett sÄnt hÀr kit sÄ jag fÄr en extern spole frÄn MSD ignition
hoppas pÄ det bÀsta!
FÄr du snurr pÄ hÀrligheten nu dÄ? ![]()
.
Det hoppas jag verkligen att jag fÄr! Gnista lÀr jag ju ha nu iallafall. sen fÄr det bli att undersöka brÀnslesystemet, tycker att spridarna beter sig lite konstigt. har för mig att de ska spruta ut en "dimma" med brÀnsle, men mina skickar ut en strÄle. Blir det nÄt vajjsing dÀr sÄ kommer jag köpa ett helt nytt brÀnslesystem
lika bra att kosta pÄ! budgeten Àr ju redan sprÀckt för lÀngesedan sÄ haha ![]()
Senaste redigerad av Jinx87 (2012-06-09 13:41:56)
HÀrlig instÀllning!
Lycka till nu ![]()
.
Likabra att söka hÀr ocksÄ ifalf om att nÄgon honda-mÀnniska skulle kika förbi!
Efterlyser dÄ en D16Y8 topp med tillhörande insug. Möjligen komplett motor. Ifall nÄgon har, vet nÄn som har, eller vet vart man kan fÄ tag pÄ billigt sÄ hojjta till! ![]()
ĂNTLIGEN! efter sĂ„ mycket felsökande, efter sĂ„ mĂ„nga bytta komponenter, sĂ„ mĂ„nga tĂ„rar, sĂ„ mycket blod sĂ„ har hĂ€rligheten Ă€ntligen hoppat igĂ„ng, och vilken skönsĂ„ng hon bjöd pĂ„ som första andetag! UNDERBART! Nu Ă€r jag pĂ„ banan igen
Klicka pÄ lÀnken för att se video, hittade inget annat sÀtt att fÄ upp filmen pÄ.
http://www.facebook.com/video/video.php
0552566364
Senaste redigerad av Jinx87 (2012-07-21 00:38:53)
wohoooo ![]()
Fasen vad hÀrligt!!! Kul för dig!
.
Nu mĂ„ste jag slĂ€nga ut ett rop pĂ„ hjĂ€lp till alla lĂ€sare om ni finns kvar och inte har tröttnat pĂ„ mina motorbekymmer. Jag har lagt ner ca 60.000 pĂ„ bygget hittils, och nu sitter jag och klurar pĂ„ att hosta upp yttligare 40.000 för att turbokonvertera, slĂ€nga pĂ„ vassare bromsar runt om och regbesiktiga bilen med turbo. Ăr det vĂ€rt det? bolt on kommer det ge ca 250 hĂ€star. pĂ„ 1100 kilo. Ordentlig mappning, annat brĂ€nslesystem och lite tweaks sĂ„ kan jag nog plocka ut betydligt mer.
Ăr jag helt dum i huvudet eller kan detta vara nĂ„got?
Problemet Àr ju att det inte gÄr att regga om med turbo sÄvida man inte köper ett fÀrdigt certifierat kit. Och sÄna finns det vÀldigt fÄ av.
Holset - Breathing Life Into Machines
Problemet Àr ju att det inte gÄr att regga om med turbo sÄvida man inte köper ett fÀrdigt certifierat kit. Och sÄna finns det vÀldigt fÄ av.
Finns ju en hel upplaga med anpassade kit i USA, men frÄgan Àr hur vÀl dom reglerna översÀtter sig till sverige.
Men kanske Àr för mycket pengar för det lilla nöje man fÄr med en liten snurra. Vore sjukt kul med vtec iallafall ![]()
Kiten mĂ„ste vara certifierade i Sverige eller inom EU. Ăven om man tar ett kit som Ă€r godkĂ€nt i Kalifornien som har vĂ€ldens stĂ€ngaste avgasregler och som har mycket hĂ„rdare regler Ă€n Sverige sĂ„ Ă€r dem Ă€ndĂ„ inte godkĂ€nda att montera hĂ€r sĂ„vida dem inte Ă€r certifierade inom EU eller i Sverige.
Holset - Breathing Life Into Machines