Tråd: Supra fartspärr samt mp/h till km/h konvertering.

tja undrar om det e någon som har koll på hur man får bort fartspärren på en supra MKIV J-spec samt om någon vet hur man konverterar hastighetsmätaren från miles till km/h?

Sv: Supra fartspärr samt mp/h till km/h konvertering.

brukar finnas mätar tavlor som gör konveteringen åt dig, fartspärren sitter nog i ditt motorstyrdon som på många europeiska bilar tas den bort med ny mjukvara från någon tuning firma.

Zlobo

Tack till:
BSR, ACM, 034motorsport
Sveriges Snabbaste sportquattro replika

okej då kanske jag kan lägga ner med att försöka göra det sj då tongue

Nu har jag inte tittat på hur det är med supra, men på skyline klipper man av en sladd så har man löst fartspärren.

Mätartavlan byter man på under 1h. smile

Mikael Rosencrantz
Projekttråd - Nissan Stagea

flytta motstånden o byt mätar tavlor.
http://www.zatzy.com/attachments/projekt/85621d1326198639-mattsson-mkiv-2jzge-auto-odo.jpg

Zlobo

Tack till:
BSR, ACM, 034motorsport

jag har åxo fått en uppfattning om att man skall kunna klippa en sladd så att signalen för fartspärren inte skall nå motorn. dock har jag redan märt att om man klipper av på fel ställe så slutar odo att fungera:P funderar på om man kan klippa sladden nere vid ecu eller om jag skall klippa den i motorn.

det är bilden på chippet som sitter bakom mätartavlan? smile

problemet genom att klippa sladden till ecun är att du tappar hastighets signalen som i vissa boxar styr moment begränsning.
Det medför i värstafall att du stryper ner efekten på alla växlar.
kretskortet sitter bakom mätartavlan.

Zlobo

Tack till:
BSR, ACM, 034motorsport

Okej. Blir nog att lämna in bilen för att ta bort fartspärren det värkar vara över mitt kunnande.

Zlobo: den bilden är INTE för kretskortet bakom mätartavlan. det är övre delen av odo mätaren tongue tog ebn stud att hitta den kan jag säga tongue